Batteribyte på nyckel till Passat?
Jag undrar hur man byter batteri i nyckeln till Passat variant -00. Det är centrallås och larm. Finns det ett batteri innuti dosan eller måste man byta hela?
Jag undrar hur man byter batteri i nyckeln till Passat variant -00. Det är centrallås och larm. Finns det ett batteri innuti dosan eller måste man byta hela?
Enklast är att åka till Volkswagen och höra med den. När vi gjorde till våran Toyota (centrallås + larm) så bytte de bara batteri, men det kan säkert vara olika.
Åk till Volksvagen så hjälper de dig. Kostar dock mellan 1500-3000 på grund av att de måste göra om inställningarna. De byter endast batteriet.
Man behöver inte alls göra om inställningar!!!!
Jag jobbar på VW och byter batterier i nycklar ofta, man behöver bara byta utan att krångla mer än så.
Har du en stor rektangulär nyckel så petar du isär nyckeldelen från larmdelen, det finns ett litet hack mitt på som du sätt en mejsel i. Larmdelen ska nu öppnas, det görs enklast med hjälp av en liten mejsel. Har det inte bytts batteri förut sitter det utav h----e men det ska gå.
Har du en rund nyckel så är det ungefär likadant.