• Novus

Resa själv utomlands på en weekend?

Är sugen på att åka till London i slutet av maj. Men det verkar inte vara nån som har möjlighet att åka med. (Om jag kan tänka mig ett annat datum, men det funkar inte för mig) Funderade igår på om man skulle ta och åka själv.
    Någon som gjort det? Hur upplevde ni det?

• Svar på tråden Resa själv utomlands på en weekend?
  • vänat

Jag har aldrig åkte på weekend ensam där mot har jag åkte på chater resor/ samt andra utlands ensam två tre veckor,en och en halv månda och det är helt under bart man träffa en massa mänsikor man aldrig skulle ha träfffat annars.

Man bestämer själv vad och när an ska göra saker.

Den enda nackdel jag ser är att man inte har någon att dela sina upplevesler med,sen då man komer hem.
    Hittails har jag aldrig ångrata att jag åkte själv,jag resonera spm så antingen så åker jag själv och komer i väg eller så stannar jag hemm a för att jag inte får med mig någon och det sist nämnad tycker jag personligen är för tist.

• Balehead

Du känner dig själv bäst. Jag hade nog inte tvekat (om det inte var så att jag hade trampat någon annan på tårna genom att åka). När man reser ensam så styr man allt själv. Blir du trött på British Museum så går du därifrån. Blir du hungrig så äter du direkt. Känner du mer för att hänga på ett café i China Town än att springa på Harrod's så gör du det.

Sist jag var i London var det med min blivande man, och en dag (av två) splittade vi på oss, eftersom vi ville se så olika saker. Sen hade vi stämt träff vid Piccadilly på kvällen. Det var enda gången jag tyckte att det var lite pirrigt att avra ensam tjej. Så länge man är på väg någonstans känner man sig inte särskilt utsatt, men när jag stod still och väntade så var jag lite rädd att det skulle dyka upp någon skummis.

Åk! Man ångrar mest det man inte gjorde...

• Novus

Men det måste jag väl våga. Speciellt efter era svar! Bokar nog flyget idag!

• vänat
    Novus skrev 2008-04-08 16:35:52 följande:
    Men det måste jag väl våga. Speciellt efter era svar! Bokar nog flyget idag!
    Hoppas du får en trevligt och bra weekend resa!
  • Elli47

Just London är nog den stad jag helst skulle åka ensam till! Där finns så mycket som jag gillar, British Musem, slott osv!

• Novus

Eva
    Glömde du inte nåt nu va?? PRIMARK!!

• Novus

Tänk att kunna köpa med lite lättare mat, lägga sig på en filt i nån park och ligga och äta och läsa. SJÄLV!
    Vad skönt att kunna gå tillbaka tillsamma butik femtioelva gånger utan att nån pustar om att man har bråttom eller att man redan vart där.
    Vad skönt att lägga tiden på att hitta saker till sig själv istället att hälften av tiden granska saker de andra köper. Och tänk att köpa ett dagskort till tunnebanan och bara åka runt till olika ställen och fota!

• Drakgrodan

Jag skulle absolut åka själv till London! Var där förrra veckan med min tonårstjej och London är ju en toppenstad, massor att se och hur mycket shopping som helst. Jag skulle kunna gå i affärer där en hel dag eller två ensam.

Jag åkte ensam till Köpenhamn förra våren, bodde en natt på hotell. Det enda tråkiga med att åka ensam är väl när kvällen kommer, då saknande jag restaurangsällskap, annars hade jag det toppen och kunde gå i precis vilka affärer jag ville och hur länge jag ville!!
    Hoppas att du kommer iväg och att du får det trevligt!

• snusfia
    Novus skrev 2008-04-08 16:46:34 följande:
    EvaGlömde du inte nåt nu va?? PRIMARK!!
    ja primark är en bra affär :)
    Like it or lump it!!!
  • Novus

Snusfia
    Trodde faktiskt inte jag skulle hitta en billigare affär än Ullared. Dessutom så är de barnkläder jag köpte där de bästa jag någonsin köpt. Både i pris och i kvalite. Så det blir nog iaf ett par timmar där

• snusfia
    Novus skrev 2008-04-08 17:01:21 följande:
    SnusfiaTrodde faktiskt inte jag skulle hitta en billigare affär än Ullared. Dessutom så är de barnkläder jag köpte där de bästa jag någonsin köpt. Både i pris och i kvalite. Så det blir nog iaf ett par timmar där
    jag bor 15 minuter från en primark affär och har spenderat en hel del tid och pengar där :)
    Like it or lump it!!!
Svar på tråden Resa själv utomlands på en weekend?