Ni som plussat efter IVF...
..kände ni något i kroppen under ruvningen? Vad i så fall?
..kände ni något i kroppen under ruvningen? Vad i så fall?
Njae, inte jättemkt, och det antar jag beror på att det fortfarande är så tidigt i graviditeten.
Men det jag känt av är väl;
*mensvärk som kommer och går
*lite illamående som kommer och går
*får lite håll ibland när jag är ute och går
*ömma bröst
*mer kissnödig
Det är det jag kommer på nu...det skulle kunna lika gärna vara symptom precis innan mensen kommer också; tyvärr är ju tidig grav.symptom och menssymptom ofta väldigt lika.
De gånger jag har plusat har jag snarare kännt mindre än annars. Det som har skillt de gångerna testen har visat plus mot minus är att bröst spänningarna inte har avtagit runt ruvardag 10, MEN när jag inte har gjort IVF så har jag oftast bröstspänningar innan mens så vet inte om det verkligen har berott på att det tagit sig.
Det kändes inte alls mycket. Möjligen att brösten gjorde lite mer ont men det var inte så mycket.
Det var skönt att höra att man inte behöver känna så mycket för jag känner i stort sätt inget alls. Möjligen, om jag riktigt anstränger mig så kanske jag kan känna något ibland på högra sidan. Kanske endast ett par gånger per dag när man rör sig. Det kan ju lika gärna vara att äggstockarna är mer ömma. Fast jag tyckte att jag kände något mer i början och något mer ömma bröst så det verkar ju inte bra.
En annan sak jag undrar är er sinnesstämning innan ni visste om ni fått plus eller inte. I en vanlig cykel så mår jag som bäst vid ägglossning, då man har hög nivå av östrogen och som sämst dagen innan mens. Nu när jag sprutat, då man ju har extra höga östrogennivåer så har jag mått bra psykiskt. Om jag tänker rätt så borde östrogenhalten öka om man är gravid. Plötsligt känns mitt humör så lågt så jag undrar om det är för att östrogenhalten avtar pga att jag inte är gravid.
Har ni känt skillnad humörmässigt, då ev. beroende på östrogenhalten, innan ni visste om ni fått plus eller inte? Eller tänker jag fel? Ökar inte östrogenhalten så här tidigt? Eller pga att vi fått så hög östrogenhalt av sprutorna så blir det sänkning först ändå, även om man blivit gravid.
Kände ingen direkt skillnad i humöret. Jag var himla nervös inför testningen så det är svårt att avgöra om mitt humör var påverkat. När har du testdag? Håller tummarna för dig.
Det överlever embyot. Inga problem.
Jag blev kissnödig på nätterna ca en vecka efter et men blev samtidigt bara öm i ena bröstet=säkert pms-tecken för mig, fick dessutom spotting dagen före testdag & var helt säker på att det var kört men fick ett på testdagen. Ta inte ut ngt negativt i förskott! Massor av lycka till!
En till nervös ruvare här. Har känt molvärk redan från dag 1, vet inte om det är bra eller dåligt..
entjej:jag har testdag den 16april jag med