Tips på nyttig lasagne
Ja har ni något tips på nyttig lasagne utan massa ost i tex. Tänkte göra det idag
Ja har ni något tips på nyttig lasagne utan massa ost i tex. Tänkte göra det idag
kan ju ha massa grönsaker, tex squash-visst heter den så, ser ut lite som en gurka- tomater, svamp, morötter, spenat, vitlök, chilisås sen kan man ju ta spenatplattor eller kanske till och med finns fullkorn. osten kan man väl skippa om man inte vill ha den, bara göra såsen lite tjockare.
jag brukar bara ta i vad jag känner för, brukar bli gott
Jag har sällan ost i såsen utan oftast bara ovanpå, mixar alltid bönor och champinjoner (barnen gillar inte det men märker inget när det är mixat) och blandar i köttfärssåsen, river också ner morötter i den. Sen använder jag alltid fullkornsplattor.
Byt ut ostsås mot Keso. Blir jättegott och lite nyttigare!
Ist för lasangeplattor endast sqash som du lägger i skivor. Sen bara ost ovanpå..Mums! Inga kolhydraer=)
kör en del keso + spenat + muskotnöt
sedan en del tomatkross + lök + vitlök + basilika
salt och peppar
varva mellan lasagneplattor
supergott och supernyttigt!
Jag har nästan aldrig ost i. gör vanlig beachamelsås, det går precis lika bra. så gör du din vanliga lasagne och uteslut osten, det märks mindre än man tror. Vill du så kan su ju alltid hotta upp den med lite extra vitlök och chilli.
jag använder alltid fullkonsplattorna, sedan har jag rivna morötter fryst hacka spenat och färsk ruccola i körrfärssåsen utöver det vanliga, fast lite 17% ost i såsen tror jag inde skadar men jag lägger aldrig nått sånt där slemmigt ost lager på toppen! lycka till
tomatsås på krossade tomater, lite chilisås, kryddor (salt, svartpeppar), rivna morötter och lök
lägg hälften av tomatsåsen i en form
på med 2 fullkornslasagneplattor
lägg på 1 dl keso och sedan valfri mängd spenat (fryst, som man tinat, måste vara ganska så torr)
sedan resten av tomatsåsen.
lite riven ost (behövs inte så mkt)
blir väldigt gott och nyttigt.