• 820723

Mensvärk i slutet av graviditeten?

Har sån fruktanvsärd mensvärk i dag! Det gör så där ont som det gör precis precis innan mensen kommer!

Gick in i vecka 39 i går å börjar nu fundera på om det är förlossningen som börjar närma sig tidigare än beräknat?!?! Har även mer ont i ryggen i dag än jag brukar åsså vill jag gå på toa hela tiden!

Hur började det för er?

Med min första så gick vattnet å jag såg knappt skymten av en värk så därför känner jag mig som en tvättäkta nybörjare!

• Svar på tråden Mensvärk i slutet av graviditeten?
  • AIE

Jag har också börjat få mensvärk och är lite risig i magen. Men jag hoppas inte det är på G för mig för jag är bara i v.31+0!

Dock pratade jag med en kompis igår som också var omföderska o hon började få som mensvärk precis vid min tidpunkt och sen höll det i sig fram tills de riktiga värkarna satte igång i v.40.

Tror mkt väl det kan vara på G för dig. Känns det som ett band som drar runt magen o ryggen? För så kändes mina värkar + att magen drog ihop sig.

Prova att ta ett bad och slappna av. Är det bara förvärkar så brukar de ge med sig...
    Annars är det bara o lycka till!!!

• HannaoNicko

Jag har också haft som mensvärk, men endast svagt..de är väl förvärkar, men när mensvärken börjar kännas "ordentligt" så betyder ju det att förlossningen är nära. Om du behöver göra nr 2 på toa så är ju även det ett tecken! Lycka till hoppas de sätter igång på allvar!

• 820723

Hmm, jag har aldrig haft en enda sammandraging....på två graviditeter.....därför känns allting så luddigt!

Får väl se vad som händer! Det kanske går över snart!! Men jag tror jag packar en väska å bäddar spjälsängen i fall om att!

Har ju räknar med att gå över en massa för det gjorde jag med första så jag är itne riktigt redo än!

• Ansso

går in i v.35 på onsdag, har haft ganska stark o kraftig mensvärk sedan v. 32 .. Så jag skulle inte säga att det hör ihop med förlossning ..
    Min första förlossning kom igång på natten helt utan förvarningar med kraftiga värkar, min andra likaså ..

3:e barnet i Maj-08
  • 820723
    Ansso skrev 2008-04-07 10:45:57 följande:
    går in i v.35 på onsdag, har haft ganska stark o kraftig mensvärk sedan v. 32 .. Så jag skulle inte säga att det hör ihop med förlossning ..Min första förlossning kom igång på natten helt utan förvarningar med kraftiga värkar, min andra likaså ..
    Så då behöver jag alltså inte gå å hoppas på att det är på G!

Men det var skönt å få en liten varningsklocka iaf så nu har jag börjar packa lite smått å göra klar spjälsängen! har ju gått å bara varit gravid å inte tänkt så mycket att förlossningen närmar sig!!

• Ansso
    820723 skrev 2008-04-07 14:14:39 följande:
    Så då behöver jag alltså inte gå å hoppas på att det är på G!Men det var skönt å få en liten varningsklocka iaf så nu har jag börjar packa lite smått å göra klar spjälsängen! har ju gått å bara varit gravid å inte tänkt så mycket att förlossningen närmar sig!!  
    Allas kropp reagerar ju annorlunda , men för just mig så hänger det inte ihop iaf

Mitt tecken precis på slutet va att jag började städa maniskt , varenda litet dammkorn skulle upp , hela tiden, dagarna i ända ^^ haha

Lycka till
    3:a barnet i Maj
  • 820723
    Ansso skrev 2008-04-07 15:58:27 följande:
    Ojdå, ja då  lär jag aldrig få barn då för städa är jag aldrig sugen på!
  • Ansso
    820723 skrev 2008-04-07 19:36:46 följande:
    Ojdå, ja då  lär jag aldrig få barn då för städa är jag aldrig sugen på!
    hahahahaa , nä , väntar 3:e barnet i maj, o denna gång blir det sjukt jobbigt för mig om jag får sådana nojjor igen med en vidrig foglossning som jag inte hade med de andra ^^
    Kommer ju ta kål på mig själv då ^^
  • 820723
    Ansso skrev 2008-04-07 19:53:52 följande:
    hahahahaa , nä , väntar 3:e barnet i maj, o denna gång blir det sjukt jobbigt för mig om jag får sådana nojjor igen med en vidrig foglossning som jag inte hade med de andra ^^Kommer ju ta kål på mig själv då ^^
    Ja, det har jag inte så mycket problem med....är nog mest bara lat å hatar att städa! Fast i dag har jag börjat boat lite.......bäddat spjälsängen å packat lite kläder!
Svar på tråden Mensvärk i slutet av graviditeten?