Hur använder barnet en snuttefilt?
Jag har läst att många använder snuttefilt till sitt barn, men jag har inte lyckats klura ut vad syftet är och vad barnet gör med det?
Jag har läst att många använder snuttefilt till sitt barn, men jag har inte lyckats klura ut vad syftet är och vad barnet gör med det?
Min son har snuttefilten när han sover. Då lägger han den som en kudde :) Han kramar den när vi ligger i sängen och äter morgonvällingen. Han är 2½.
Min lille kille har snutte filt ibland.. Oftast när han ska sova eller vill gosa lite, han brukar krama den, snutta lite på kanterna, ibland leker han med den.
Han har den till det han känner för helt enkelt... Den är nåt som han gillar och känner trygghet i verkar det som!
Vår 4 åriga dotter började med snuttefilt när hon började på dagis, då började hon också med napp, anledningen med det var att de andra barnen hade det på vilan då ville hon också ha det.
Hon anväder den i lek, hon har den för att komma till ro, när hon ska sova, när vi är iväg har jag använt den i vagnen och i bilen. Hon har den som trygghet när hon sover borta, dvs något som luktar hemma.
Vi var rätt smarta som introducerade 3 st även om hon har sin favorit. En snutte på dagis, en snutte som får följa med utanför hemmet och en snutte som hon får ha hemma (och när hon sover borta). Det har fungerat utmärkt för oss.
Sonen har snuttefilt, ingen napp eller gosedjur, han har den alltid när han ska sova eller bara vill sitta och mysa med oss...
Kan väll säga att den är hans trygghet..han biter även lite i den..
Hur har ni introducerat snutten åt barnet?
kan det inte också va så att den luktar mamma så därför den e trygg eller?? för det ser man nu när min lille är 7 veckor.. han sover bättre ex om han har en filt som luktar oss.. men får han en av morfar ex så sover han kanske inte lika bra för det inte luktar oss så.. kan inte det stämma?