• Cissi o Nattis

Vilka skor?? När man har ett arbete där man står upp hela dagen på hårt golv??

Jag undrar om ni har något tips på bra skor när man står upp och arbetar hela dagen på hårt betong golv (butik), tänkte att det kanske hjälper lite att köpa ett par bra skor så jag inte får lika ont i fötterna??
    Är det i sportaffären eller i vanlig skoaffär dom har skor som är bra då??

Tips?

• Svar på tråden Vilka skor?? När man har ett arbete där man står upp hela dagen på hårt golv??
  • Birgitta2

Om du går till stadium ex.vis så har de experthjälp där. De brukar kunna plocka fram skor som fungerar för alla typer av stående, springande osv.

• Fiafjant

Mina crocs är underbara, bästa skorna om du går på hårda golv. men tyvärr är de inte fina ;-(

• ludenben

arbetskor är det bästa... de är gjorda för det. Sportbutikernas skor är gjorda för när man går mycket i arbetet ex brevbärare eller när man sportar. Min sambo har haft mycket sånna jobb och alltid haft arbetsskor och det är guld värt. Men man får vara beredd på att betala lite mer.

• Cissi o Nattis
    Fiafjant skrev 2008-04-07 10:08:29 följande:
    Mina crocs är underbara, bästa skorna om du går på hårda golv. men tyvärr är de inte fina ;-(
    vart köper man sånna och vad kostar dom?
  • Cissi o Nattis
    ludenben skrev 2008-04-07 10:09:01 följande:
    arbetskor är det bästa... de är gjorda för det. Sportbutikernas skor är gjorda för när man går mycket i arbetet ex brevbärare eller när man sportar. Min sambo har haft mycket sånna jobb och alltid haft arbetsskor och det är guld värt. Men man får vara beredd på att betala lite mer.
    vart köper man arbetarskor?
  • TerrorMorsan

jag har ett par scholl, sandaler, eller tofflor?!? gröna med mönster på, helt klart värda sitt pris!!

här ska det stå något fyndigt och klokt så alla ser
  • ludenben

det är olika, blåkläder och sånna ställen där de säljer arbetskläder. Beror på vart du bor. Nu för tiden för tiden finns det sånna skor som ser ut som vanliga.... grolls säljer. Tydligen järnaffärer med.

Julstjärna skrev 2008-04-07 10:09:57 följande:
    vart köper man arbetarskor?
  • ludenben

kan man inte köpa genom jobbet??

• bara lilla jag

Jag kan ju tipsa om träskor.. Kanske inte snyggaste skorna men Det är dom bästa om man går på hårt golv.. Jobbar själv inom restaurang och förr så skulle alla kockarna ha träskor för det var dom absolut bästa skorna då kockar stor mkt.. Men räskor blev förbjudet i kök sen då de inte var tillräckligt tåliga, det var för farlig mniljö och man kan lätt skafda fötterna med varma kärl osv.. Annars brukar ju vi servitriser bli rekommenderade ecco skor.. För oss som sprionger och står mkt.. :D

• soffiplopp

crocs!!!! finns att köpa på internet...men om du ska till babybarn-mässan i gbg till helgen så säljs dom där till mäss-pris dessutom!

Svar på tråden Vilka skor?? När man har ett arbete där man står upp hela dagen på hårt golv??