Bästa balladen genom tiderna
Vilken är just er favorit?
Vilken är just er favorit?
Måste bara säga att Curly Sue med Takida är den bästa jag hört.
Har den vackraste texten som finns........
"Om du lämnade mig nu" Med Lars Winnerbäck & Miss Li!
Jag vill bara gråta när jag lyssnar på den...
frankie goes to hollywood- the power of love
white snake- when the children cry
Takida - curly sue (håller skarpt med "tårtmonstret):)
Europ - Carrie
Takida - Curly Sue
Barbara Streisand & Vince Gill - If you ever leave me
Mm finns många
Metallica - Nothing Else Matters
Där kan man snacka om bra text! Takida är bara amatörer, nybörjare! Visst gillar jag också texten, men går man bakåt i tiden så har det gjort många ballader med djupare texter än Takida.
Line02- White Lion heter gruppen som gjorde When the Children cry. Håller med om att den är bra! Den lyssnade jag på när jag var typ 8-9 år
En annan ballad som är fin är den som är med i Ghost- Unchained Melody med Righteous Brothers. Riktig gammal goding!
Dream Theater - Through Her Eyes
Bruce Springsteen och E street Band: 4th Of July Asbury Park (Sandy),Back In Your Arms, I Wanna Marry You,I Wish I Were Blind,My Hometown, Tougher Than The Rest, The River, m.fl av Springsteen.
Mauro Scocco: Till dem ensmma
lyssna gärna på dem på youtube så förstår ni
Bryan Hyland med
" target="_blank">sealed with a kiss
*suck* Just den låten är "vår" låt
Får en liten tår i ögonvrån av nostalgi och kärlek när jag hör denna låten!
Lyssnar inte så jättemycket på ballader eftersom jag mestadels föredrar musik med lite fart i, men några guldkorn finns det ju förstås :)
Håller med Tossi77 om "Unchained Melody". Den är super!
Sen finns ju "Brothers in Arms" med Dire Straits. Den är ruggigt fin, särskilt liveversionen.
Lustigt att så många verkar gilla Takidas låt och texten till den. Lyssnade på Curly Sue nyligen och förvånades faktiskt över hur dålig och förutsägbar texten var. Smaken är väl i vanlig ordning delad :P
Hmm... Får nog återkomma i den här tråden när jag kommer på nåt nytt :)