• Anonym (Hemlig)

Hur får man bort sin adress nr osv från hitta.se och eniro?

Hur får man bort sig? Jag vill inte folk ska veta vart jag bors osv.

• Svar på tråden Hur får man bort sin adress nr osv från hitta.se och eniro?
  • Anonym

om du går in och söker på dig själv så finns det att man kan ändra, och så kan du maila dom. det funkade för mig

• Ayya

Din adress är ju offentliga uppgifter så det går nog tyvärr inte att få bort. Det räcker att man ringer skattemyndigheten så får man reda på adressen.

För att bli totalt "hemlig" så måste man ha skyddad identitet.

• Anonym (Hemlig)
    Ayya skrev 2008-04-07 12:47:12 följande:
    Din adress är ju offentliga uppgifter så det går nog tyvärr inte att få bort. Det räcker att man ringer skattemyndigheten så får man reda på adressen.För att bli totalt "hemlig" så måste man ha skyddad identitet.
    jaja men jag vill bara ta bort dem från internet.
  • Ayya

Aha.. förlåt... trodde du menade att du ville ha hemlig adress, sorry.

Prova maila dom.
    Anonym (Hemlig) skrev 2008-04-07 12:48:22 följande:

jaja men jag vill bara ta bort dem från internet.
  • tamate

kontakta din operatör och sägatt du vill vara hemlig och då lämnar dom inte ut uppgifterna till eniro. Sedan kontaktar du eniro så går det fortare.  Vill du vara hemlig för någon som redan har ditt nr så måste du begära hemligt nr FÖRST och sedan när det gått ca 1 v så begär du om nytt nr, annars kan ditt nya nummer hinna att hamna på Eniro innan Eniro blir medd att du har hemligt nr.

- det som inte dödar härdar!
  • civilspanaren

Vi gjorde som så att vi beställde hemligtnummer med med tillägget att det skall synas när jag ringer till någon...

Funkar hos Telia och Tele2, men inte hos Telenor. Övriga operatörer på varken fast eller mobil markand vet jag inte...

• civilspanaren

Betänk bara att du även försvinner från deras "bemannade" upplysnignar...

Men till tröst kan du ju alltid hitta alla dina uppgifter på sidor som ratsit.se och birthday.se

• tamate

glömde förresten, kom ihåg att lämna ett kontaktnr om du ska ha hemligt nr. Om du behöver kontakta kundtjänst så måste dom göra motsamtal och det går ju inte om du inte kan svara på din telefon och inte lämnat ett annat nummer som dom kan nå dig på.
    Finns någr apå kundtjänst och säljare som glömmer att lämna denna info när du beställer tjänsten hemligt nr, ett helsicke för dom som sitte ri kundtjänst för abonemangsägarna blir sktigalna när dom inte får någon hjälp =) själv suttit på Telenor och ibland kan sådana här saker göra att folk blir jätte arg men man kan ju inte frångå dom regler som gäller för att vara snäll för då kan det finnas folk som utnytjar det.

- det som inte dödar härdar!
Svar på tråden Hur får man bort sin adress nr osv från hitta.se och eniro?