• Anonym (redan?)

Spänd tjejmage - Är det graviditetstecken?

Min mage har varit spänd sedan bara några dagar efter äl. Alltså tjejmagen (som det så fint heter här på fl ). Ni som varit/är gravida - Är det ett graviditetstecken?

Har lite oregelbunden mens, men eftersom jag testade med äl stickor så tror jag att jag denna gång får en cykel på 28 dagar. Borde alltså ha bim i helgen (den 12.4)... Eller är det en mer "vanlig" cykel så blir bil först veckan därpå.

Vad tror ni? Jag brukar INTE ha spänd tjejmage annars...

• Svar på tråden Spänd tjejmage - Är det graviditetstecken?
  • MissXXX

Hur känner man att livmodern är spänd? Den är väl jätteliten innan barnet växt till sig?
    Eller har jag missuppfatta vad "tjejmagen" är för nåt?

• Anonym (redan?)

Hm... ja kanske jag missuppfattat vad tjejmagen är då... jag menar alltså själva magen nedanför naveln... Det känns ungefär som träningsvärk, men tyvärr kan jag inte skylla på det... Började ett par dagar efter äl...

• MissXXX

Anonym (redan?) skrev 2008-04-07 13:15:25 följande:

Hm... ja kanske jag missuppfattat vad tjejmagen är då... jag menar alltså själva magen nedanför naveln... Det känns ungefär som träningsvärk, men tyvärr kan jag inte skylla på det... Började ett par dagar efter äl...
    Haha, ja de e inte lätt att förstå allt här...
    Jag har hört vissa som sagt att det spänner i magen, men då har det vart pga av ägglossning elr liknande tror jag.. Jag själv kände att det spände o. sträckte i magen först efter ca 12 veckors graviditet...

Håller tummarna för dig iaf
  • Anonym (redan?)
    MissXXX skrev 2008-04-07 13:27:56 följande:
    Anonym (redan?) skrev 2008-04-07 13:15:25 följande:Haha, ja de e inte lätt att förstå allt här... Jag har hört vissa som sagt att det spänner i magen, men då har det vart pga av ägglossning elr liknande tror jag.. Jag själv kände att det spände o. sträckte i magen först efter ca 12 veckors graviditet...Håller tummarna för dig iaf
     Men eftersom det tydligen råder någon slags hysteri om att man kan använda ältest som gravtest så prövade jag på skoj, men det var så negativt det kunde vara Bara kontrollstrecket syntes Så äl har jag ej iallafall. Och nu borde jag ju åtminstone vara på bim-5 eller nåt. Det kan vara bim-10 också typ..
  • Anonym (redan?)

Puff!

Någon annan med spänd mage? Gravid eller icke gravid?

Jag mår ju faktsikt aningen illa också... Fundersam

• Anonym (me)

Hejsan

Har också¨spänd svullen mage :-S
    kolla mitt inlägg, symtom tidigt!

• Anonym (redan?)
    Anonym (me) skrev 2008-04-07 15:26:19 följande:
    HejsanHar också¨spänd svullen mage :-Skolla mitt inlägg, symtom tidigt!
      Okej Då har vi ju BIM ganska nära varandra då... Vad annat känner du?

Nu så sa jag till min make vad jag känner och då sa han att jag var likadan förra gången! Men det kommer jag inte ihåg!!! Det är tre år sedan. Minns inte vad jag kände före bim...

Spännande!
  • Anonym (redan?)

Men svullen... nja... Mest spänd!

• Anonym (me)
    Svar på #7
    Hade rätt mycket mys runt äl, så det kan ju ha prickat, men det som är konstigt nu är att jag har ont i brösten redan 10,11dagar innan bim och att jag känner mej så svullen och att det sliter och drar som mensverk fast konstigare *hehe* och massa flytningar. Men man inbillar sej väl vad vet jag!?

Vad känner du?
  • Anonym (redan?)
    Anonym (me) skrev 2008-04-07 16:28:03 följande:
    Svar på #7Hade rätt mycket mys runt äl, så det kan ju ha prickat, men det som är konstigt nu är att jag har ont i brösten redan 10,11dagar innan bim och att jag känner mej så svullen och att det sliter och drar som mensverk fast konstigare *hehe* och massa flytningar. Men man inbillar sej väl vad vet jag!?Vad känner du?
     Jag har haft onda bröst sedan bara några dagar efter äl, mår lite illa, har känt blodsmak någon gång i munnen...

Några dagar efter äl så tror jag att jag också kände ägget fästa... Men det är jag inte hundra på. För annars skulle jag ju inte behöva spekulera här

Men det är nog mest magen somär annolrlunda och som inte brukar vara ett pms-symptom...
  • Anonym (me)

(Redan)

Ja du man funderar ju, sen känns det lite tidigt att köpa massa test och testa så långt innan bim!? Men konstigt känns det ändå

Svar på tråden Spänd tjejmage - Är det graviditetstecken?