• Anonym (Barnlängta)

Hjälp oss.....Två tjejer som längtar efter barn.

Två tjej kompisar till mig lever ett helt underbart sambo liv med två barn ifrån ett tidigare förhållande, och nu har bebis längtan slagit till med storm steg.

Problemet är att dom vill inte adoptera utan det dom längtar efter är att få plantera ägg i från den ena i den andra och hon genomför graviditeten.

Men det är ju inte lagligt här i Sverige, snälla finns det någon som vet vart det går att genomföra, jag unnar dom det såå för dom skulle bli helt underbara föräldrar.

Det skulle ju bli nått slag av surugat mamma.

Väldigt tacksam för minsta lilla svar.

• Svar på tråden Hjälp oss.....Två tjejer som längtar efter barn.
  • Im Fabulous

I Danmark kan man som lesbisk få ägg inplanterade.

• Anonym (Barnlängta)

finns det någon här som har gjort det???

• Ahdela

Det är väldigt kostsamt att få det fungera.
    Var på en föreläsning om det och de hade lagt ut 140.000 innan det fungerade.

• Skrik och Panik

Godkänt i Norge med

Jo dte ska finnas ett killpar här på FL som har skaffat barn med en norsk surrogat mamma

• Anonym (Barnlängta)

några fler??

• Anonym

jag ställer upp på allt bara de är rätt pengar

• Anonym (Barnlängta)
    LadyWillow skrev 2008-04-07 22:53:53 följande:
    Varför vill dom det?
    därför att den ena kan inte genomföra graviditeten
  • Anonym

Vi funderade först på att låta min flickvän gå igenom en ivf fast sätta in hennes befruktade ägg i mig men fick reda på att vi då måste ta oss utomlands för att få göra de. Vi valde att först gå igenom våra gratis försök i sverige och om dom misslyckades så skulle vi ju iaf få lov att ta oss till danmark så då hade vi nog gjort på de viset.

• snarf

Jag hade gärna väntat barn med flickvännens ägg i mig men de är/blir som sagt var dyrt och krångligt när man bor i sverige. Vi väntar nu barn tillsammans genom ivf utan att någon behöver adoptera, vi blir automatiskt mammor båda två så fort bebisarna föds.

• Anonym (Barnlängta)

tyvärr så kan inte tjejen som dom vill andvända äggen av genom gå en graviditet men hennes ägg är helt fungerande.

• Anonym (Barnlängta)

finns det någon som vet vart man kan vända sig för att få mer info i nån av dom länderna (finland norge danmark)

• Kallemannen

Ni kan ju få mina spermier, men bara om någon av er hjälper mej att få utlösning. Samt att jag får vara anonym till namn.

Anonym (Barnlängta) skrev 2008-04-10 17:25:50 följande:

finns det någon som vet vart man kan vända sig för att få mer info i nån av dom länderna (finland norge danmark)
  • vickisangel88

Visst kan jag hjälpa er om ni vill. Hur vill ni göra allt vi får ju tillsammans kommaöverens så alla känner sig bra. Jag heter viktoria och jag är 24år helt frisk. Jag bor med min underbara man dag vi har varit gifta 5 år nu i oktober och våra hundar. vi finns i Hälleforsnäs det ligger 1 mil om Flen. Jag hoppas ni känner att allt är rätt. jag har flera vänner som har gjort samma surugat mödarskap då har den som vill ha barnet betalat för kläder, vittaminer och samt en summa för att bära ert barn vad tycker ni?
    Hoppas ni hör av er

• SolOchSnö
    Anonym (Barnlängta) skrev 2008-04-08 17:10:01 följande:
    tyvärr så kan inte tjejen som dom vill andvända äggen av genom gå en graviditet men hennes ägg är helt fungerande.

Det du beskriver låter inte som surrogatmamma utan som äggdonation.

Om jag fattar rätt:
    Kvinna 1 och 2 är ett par.

Kvinna 1 kan inte föda barnet men hon har fungerande ägg.

Kvinna 2 vill föda barnet. Varför kan hon inte använda sina egna ägg? Om hennes ägg inte fungerar så tycker jag att kvinna 1 skulle kunna donera ägg till kvinna 2.
  • SolOchSnö
    SolOchSnö skrev 2012-08-27 10:55:07 följande:

Det du beskriver låter inte som surrogatmamma utan som äggdonation.

Om jag fattar rätt:
    Kvinna 1 och 2 är ett par.

Kvinna 1 kan inte föda barnet men hon har fungerande ägg.

Kvinna 2 vill föda barnet. Varför kan hon inte använda sina egna ägg? Om hennes ägg inte fungerar så tycker jag att kvinna 1 skulle kunna donera ägg till kvinna 2.

Ursäkta, jag såg just datumet för trådstarten. Glöm tråden!
  • Flisan79

Alltså, de vill ju inte ha en utomstående surrogatmamma utan de vill att den ena mamman ska ta den andres ägg.

Jag förstår tanken som att det ska kännas mer som ett gemensamt barn. Den som inte bär barnet är ändå genetiskt bidragande (som en pappa) och den som bär barnet får bandet genom att vara gravid.

Svar på tråden Hjälp oss.....Två tjejer som längtar efter barn.