• Illamående77

Andra byxor än jeans och mysbyxor

Finns det någonstans man kan köpa vettiga byxor. Jag kan ju inte ha jeans verje dag i 4 månader till!!!

Har kollat H&M och Lindex, jeans, myspys och någon form av combatbyxor är alternativen. Jag har inte tappat lusten att se prydlig ut bara för att jag är gravid. Var stl 38 innan och har snarare gått ner i omfång över rumpa, höfter och lår.

Jag vill ha ett par snygga kostymbyxor, men vill inte ge hur mycket som helst för ett par byxor som jag aldrig kommer använda igen. MÅSTE gravida se ut som tältinrullade flodhästar??? VAR hittar jag vettiga kläder?

Frustrerad

• Svar på tråden Andra byxor än jeans och mysbyxor
  • LadyLiz

Köpte vanliga svarta, raka långbyxor på H&M i fredags... Skön bred mudd upptill men själva linningen är låg, tycker de är riktigt snygga.

En kompis ledsnade också och samlade ihop sina favvo-plagg och sydde själv i en mjuk resår i midjan. Det blev snyggt men oftast vill åtm jag ändå ha tröjan över så man måste inte vara sömmerska för att klara det. Gissar att man får sätta in en kil i sidosömmen (ena eller båda sidorna) och sy igen gylfen och sedan dra dem på sig...?

• MajaMärta

Leta efter mammabutiker, i Sthlm och på nätet finns t ex Grow in life, de har både kostymbyxor, finklänningar och baskläder. Jag har också svårt med byxor, de som sitter skönt åker ner när jag går och de som sitter uppe och ser snygga ut trycker på magen när jag sitter ner... Lycka till!

• Zionezze

Jag hittade ett par grårandiga kostymbyxor på hm m härlig mudd upptill. Tror de kostade 350 kr

• Kajak

Jag har en svarta byxor med "pressveck", köpte på Lindex.

Kolla lite på mammaavdelning.

Sen när det gäller tröjor, du kan kolla på vanlig damavdelning efter deras tunika. Det är lika bra som mammatröja.

Jag köpte några tunika som är inte mammatröjor.
    På Indiska, på Gina triot...
    Sen finns det många snygga på Tradera och på Blocket.

Lycka till!

• Songs from the wood

Jag har ett par bruna "kostymbyxor" typ och ett par jättesnygga svarta byxor med raka ben inköpta på H&M. Kanske kan du kolla fler H&M-butiker?

• MrsC

Jag såg snygga byxor i kostymstil på Topshop i Gallerian (Stockholm) - fanns både en svart variant och en kritstrecksrandig.

• Plutten Augusti07

var bor du? Jag köpte ett par svarta kostymbyxor från mamalicious i kristianstad, just då var det rea och de kostar 200 spänn. Annars gick det på runt 400. Jätte snygga och sköna, kan både ha en vanlig topp till eller en snyggare skjorta eller blus och då blir man lite mer festklädd. Jag kommer också att tröttna på jeans känner jag....

Svar på tråden Andra byxor än jeans och mysbyxor