Får syskon vara med på ultraljudet på Ryhov , Jönköping?
Enkel fråga...Får syskon vara med på ultraljudet?
Enkel fråga...Får syskon vara med på ultraljudet?
Överlag brukar inte syskon få vara med med anledning OM det skulle vara problem med fostret...
Tror det, vi hörde aldrig något om att han inte fick följa med, däremot så valde vi att farmor fick passa honom, just ifall nåt skulle va fel med fostret..
okej, tycker dom borde informerat om det isåfall när ja ringde o bokade tid.
vad jag kommer ihåg så är det väl inte lämpligt om nått gått på tok, så DOM ser väl helst utan syskon, men NI borde få bestämma själva. Men ring o fråga ändå...
Det stod på min info-lapp som jag fick av bm att syskon inte bör följa med. det kan ju ta lite tid och har då syskonet svårt att sitta still och inte kan vara tyst så måste det vara jobbigt för både föräldrarna och ul-bm.
nejjj..jag har ju frågat..och de sa att det är förbjudet
Jag har för mig att det står på lappen som jag fått av BM på Rosenlund att det endast är mamma och en vuxen till som får närvara.
Jag har nu pratat med itansvarig vårdadministratör som pratat med bm och dom skrev att det rekommenderas att det bara är föräldrarna, men dom nekar inga barn att vara med.
bifogar mejlet...
Hej!
Enligt barnmorskorna som gör ultraljud rekommenderar de inte att syskon är med vid ultraljudet. Skulle man upptäcka något onormalt kan det kanske rent känslomässigt initialt i det läget vara svårt att också ha ett barn att ta hand om. Naturligtvis nekar vi ingen att ta med syskon om man inte har möjlighet att ordna barnvakt och jag förutsätter att din man också är med vid undersökningen och i så fall kan ta hand om syskonet.
Hälsningar Siw
(tänkte ni ville se detta..)
Då så, ska din första barn få följa med och se lillasyskonet nu? Vad skoj det blir för henne!