• Bella W

Någon som varit på Mauritius i februari/mars?

Precis som rubriken lyder så undrar jag om någon varit på Mauritius februari/mars?
    Vi funderar på att åka dit nästa år, men när man läser klimattabeller mm så verkar det regna en del då. Är det någon som vet?
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Någon som varit på Mauritius i februari/mars?
  • Teresia78

Vi var där 3v i mars förra året  hade hur bra väder som helst hela tiden

BF 3 april 2008
  • Bella W

Tack snälla för ditt svar!
    Någon mer som varit där?

• Guavasylt

Det är cyklonsäsong på Mauritius från ungefär nyår och 2-3 månader framåt. Det innebär att det ibland kommer rejäla tropiska stormar med mycket regn och elände, men det är inte ens varje år det blir någon stor katastrof. Du kan givetvis inte vara garanterad att du får bra väder, men det är ju inte så många platser på jorden som klarar sådana krav! I år skev min mauritiska kompis att det hade varit en riktigt överjävlig cyklon i mars, men det var bara dåligt väder i en knapp vecka. På hennes jobb har de cyklonövning oftare än brandövning och de flesta mauritier jag känner har alltid ett litet katastrofkit i huset med konserver, batterier och vattenreningstabletter.

Åk för sjutton ändå! Det är en underbar plats!

• Bella W

Ja, jag tror vi åker ändå! Vi var i Thailand runt nyår, och även fast det skulle vara fint väder då så hade vi några dåliga dagar. Helt garanterad kan man ju inte vara, men att vara på ett sol och badresemål med dåligt väder är ingen höjdare.

Svar på tråden Någon som varit på Mauritius i februari/mars?