• vera82

Efterlyser en speciell fetaost!

Vart får man tag på såndär fetaost som man får när man beställer sallader på restauranger?? Den smälter i munnen,är jättemjuk och kladdig och smakar mkt mer än typ apetina.Jag och sambon har gått igenom dom vanligaste i affären och det smakar inte alls lika.

• Svar på tråden Efterlyser en speciell fetaost!
  • vera82

Ingen som vet? Gör dom den på nåt sätt där på restaurangen eller för jag hittar den inte någonstans.

• häxvrål

Jag tycker att undviker man apetina så får man en sådan ost du efterlyser. Se till att det är en riktig fetaost, och inte gjord på komjölk så får man en bra fetaost. De brukar vara lite dyrare.
    Fontana tror jag att vi brukar köpa men jag är inte säker.

• Ekorremamman

Feta av märket Greco använder vi alltid, finns på Willys. Den är krämigare än Apetina som jag aldrig köper, torr och bläh.

• Två töser

Kanske har dom den "riktiga" fetaosten på den resturangen! Den är gjord på getmjölk och den smakar mycket mer än apetina. Apetina är ju gjord på komjölk.

• jummie

Ta den som är snäppet dyrare än Apetin så kan det inte bli fel Finns en som är mörkblå på förpackningen o den är himmelsk!

• LillaLoppanT

Jag brukar köpa ett jättegod krämig fetaost på NETTO, den kostar typ 9.90, så dyarare behöver inte alltid betyda godare.

Annars så är det så att DANSK fetaost är mycket krämigare än den grekiska.

• vera82

Jag har provat dom flesta i butikerna men det smakar inget om dom.Det är lixom inte små tärningar direkt som det blir när man köper och skär utan det är lite större,smuligare,krämigare bitar som smakar asmkt.Svårt att förklara.

• vera82

tjocka bitar lixom...haha nån som fattar??

• små fötter
    vera82 skrev 2008-04-07 19:59:20 följande:
    tjocka bitar lixom...haha nån som fattar??
    Jag håller fast vid mitt svar, inlägg 3
    Två i min mage (v32), två i himlen
Svar på tråden Efterlyser en speciell fetaost!