• två blir tre

minskad hårväxt!?

Har i denna graviditet liksom i förra lagt märke till att behårigheten på ben,under armar och bikinilinje inte alls växet lika fort som då man inte är gravid!? Lika dant med håret, så blir det inte fett lika fort som det brukar heller. Förstår att det måste vara hormonellt men undrar om fler märker av liknande??

• Svar på tråden minskad hårväxt!?
  • StinaW

Ungefär sen mitten på min graviditet har iaf håret på mina ben växt betydligt mycket saktare! vilket jag är superglad över!

• jannike85

samma för mig, har fått mycke mindre hårväxt tycker jag, speciellt runt bikinilinjen och de växer mycket saktare också!

• TochPochLiten

motsatsen här, jag har aldrig haft nån hårväxt nånstans tidigare men nu... :(

• Gravidgrodan

Ja här är det oxå det motsatta som gäller. Har aldrig haft särskilt mkt hår men nu har det vuxit mkt snabbare under så gott som hela graviditeten. Det har inte blivit mer, det bara växer ut snabbare helt enkelt.

• Johanssons

Ja håret på mina ben har sldrig vuxit så sakta som nu! Inget jag är ledsen för dock...=)
    Jag som tycker det är lite småroligt med "skrock" om pojke/flicka har för mig att detta "betyder" ett visst kön, men kan nu inte minnas vilket...Kram på er!

• två blir tre

Minskad hårväxt = pojk
    ökad = tös

Kul att höra om det stämmer??

• murklansmamma

Jag har inte behövt raka mina ben eller under armarna på flera, flera veckor. Det växer ingenting!! Är helt len!!! Jag väntar en pojke... Så nog stämmer det...

**Oliver -94 **Phelix -96**Mattheo** bf 12/6-08
  • MariaD

Jag har också reagerat på att håret växer saktare, men det har jag inga problem med Flört men jag har en liten flicka i magen, så "skrocket" stämmer inte här.

Vi ska få en lilla syster * Mira Bf 5/7 08 *
  • Johanssons

Se där, där blev vi överbevisade på en gång, hihi! =)

Svar på tråden minskad hårväxt!?