Hotell i San Francisco
Någon som vet något bra hotell i San Francisco? Mellanklass. Vilka områden ska man bo i? Jag reser själv så jag vill inte hamna i något skumt område!
Vad ska man se där?
Någon som vet något bra hotell i San Francisco? Mellanklass. Vilka områden ska man bo i? Jag reser själv så jag vill inte hamna i något skumt område!
Vad ska man se där?
Jag kan verkligen rekommendera Grant Hotel (www.granthotel.net)!
Ganska enkelt men rent och trevligt hotell med bra priser. Ligger väldigt bra till, tar ca 5 min nerför backen till Union Square. Lugnt område.
San Francisco är överlag en säker stad, men man bör hålla sig från området runt City Hall (Civic Center) på kvällen.
Pshevil: Ser bra ut! Tack! Vad ska man se i san Francisco?
När åker du? Vi åker dit i maj. SF är min favoritstad! Har varit där 6 gånger.
Att se:
Fishermans Wharf, Pier 39 (turistigt, men ändå). Att bara vandra utmed vattnet hela vägen från Ferry Building 1 (där det finns en trevlig saluhall) och bort till Ghirardelli Square.
Alcatraz är verkligen värt ett besök.
Haight-Ashbury, bra shopping! Finns också många bra affärer och trevliga restauranger i The Mission.
Hayes Valley, mysigt område. De klassiska "viktorianska damerna" vid Alamo Square.
Naturligtvis utsikten mot Golden Gate Bridge från Fort Point och Baker beach.
Ta en färja till Sausalito och ströva runt och sen åk tillbaka mot SF för en hänförande utsikt!
Jag har säkert glömt något....
Låter underbart alltihop!
Funderar på att åka runt slutet av maj början av juni men jag har inte bestämt mig än. Måste göra det dock för flygpriserna stiger för varje dag! Vet du ungefärligt pris på hotellrummen? Vilket flygbolag åker ni med?
Har för mig att vi betalade ca 90 dollar för ett rum för 2 pers (+ 1 barn) förra våren när vi var där.
Vi flyger med SAS/Virgin Atlantic. Flyger från Stockholm via London till SF, sen hem från Las Vegas. Gav ca 6200 kr per vuxen.
Ska ni se Las Vegas också? Härligt. Hyr ni bil och åker från SF till Vegas?
Drömmen vore att bila med någon från öst till väst kust! skulle vilja se så mycket i USA!
Jag stod i valet och kvalet mellan New York och SF men det känns inte som jag skulle våga mig ut på egen hand på kvällen i NY. Kanske bara jag som är fånig! Sen utspelar sig ju min favvo serie i SF, Förhäxad.
Ja, vi kommer att hyra bil och köra. Gjorde det förra gången också. Den här gången tar vi en längre, mer sevärd väg genom Yosemite (om passen är öppna vid den tiden, kan vara snö fortfarande...) och Death Valley.
Den här gången bor vi inte inne i SF utan vi kommer bo hos en kompis mamma som bor i förorten (Lafayette), men det funkar bra att ta sig in till stan med Barten så det är ok.
Tycker inte det var så farligt på kvällen i NY (var där i höstas), men SF är ju säkrare. Även om det har blivit fler uteliggare sen jag började åka dit (första gången -92). Och SF är helt underbart så det skulle jag inte missa!
Visst finns det mycket att se i USA! Om du åker själv och inte vill bila själv finns ju alltid tåget. Finns relativt billiga tågkort för en månad eller två veckor. Det är mysigt att åka tåg, man får se mycket. Men man får inte ha bråttom, de är ofta sena... Avkopplande iaf.
För några år sen åkte vi NY-New Orleans-Los Angeles-San Diego-San Francisco-Seattle-NY, det var skoj att se. Något år senare körde vi västkusten, Vancouver-Seattle-Olympia-Portland-SF-Las Vegas-Los Angeles-San Diego, också jättefint! Fast på första resan var vi 11 timmar (!) sena till LA....
Tåg låter väldigt bra, förutom förseningarna förstås! Man får ju se otroligt mycket om man åker tåg.
Hur länge blir ni borta? Har själv bara möjlighet att vara bort ca 10 dagar men det blir nog bra, får väl åka tillbaka igen senare!
Jag har mailat hotellet och frågat om de har lediga rum, tack för tipset!
Vi bodde på Chancellor Hotel vid Union Square i januari. Mellanklass och jättecentralt. Vi promenerade runt i stan. Och till Alcatraz-båten osv.
Gjorde en tvåveckors bilresa LA-SF-vindistrikten-öknen-LA.