• cilla10

*Hej alla boende i och kring Umeå! Var

Hej alla boende i och kring Umeå!
    Var i Umeå kan man köpa mammakläder. Har HM, Lindex inne i stan mamma kläder eller?? Eller har ni någon annan butik som ni kan rekomendera? Ska på dop till helgen och vill då ha något fint att ta på mig som jag ryms i=) Sen behöver jag fler mammabyxor
    Vill även veta om det finns någon lite större bra butik (förutom barnenshus) där man kan provaköra barnvagnar/ titta på sängar/skötbord mm. Tacksam för förslag och vägbeskrivning. (bor ej i Umeå.
    Tack!

• Svar på tråden *Hej alla boende i och kring Umeå! Var
  • Bergeli

Hej Cilla,

På Intersport (gamla sporthuset) övervåning finns en stor avdelning för barnvagnar. Ligger efter samma gata som barnens hus. Tror det är mariehemsvägen.
    Kör norrut och vid stora rondellen svänger ni höger,fortsätter rakt fram och därefter kommer ytterligare en rondell där Ni svänger vänster.
    Hoppas att det var till nån hjälp.

Lycka till!

Andreas

• Babycham

H&M och Lindex inne i stan har mamma kläder även H&M på Obs.. Det finns barnvagnar i stan på Lekbiten, ligger vid gamla polishuset i stan.

• Ellieli

Lekbiten har nog störst utbud på emmaljunga (tror inte att de har några andra märken på babyvagnar, sulkys o dyl finns dock tror jag) när vi beställde våran så var det den butik som hade flest olika färger hemma.

• cilla10

Var ligger lekbiten?? vet ej var gamla polishuset i stan ligger??? är som sagt ej umeåbo.

• eviskurren

Björnvägen låg väl Sporthuset på? Och Gamla polishuset heter väl Sagagallerian eller nåt sånt? Ligger bakom turistbyrån typ, alltså vid sidan om Renmarkstorget om du förstår. Nu blev jag lite nostalgisk... Har inte varit i Umeå sen förra sommaren, bodde där förut. Men var man hittar mamma- och bebisprylar där har jag inte koll på, det var inte aktuellt då Indiska verkar annars ha en del ok kläder just nu, som även en mage får plats i. Ligger också vid Renmarkstorget.

• Kaya

Jag har köpt lite billiga och ganska schyssta sommarkläder på HM på gågatan i Umeå, bl a väldigt sköna och ganska fina tunna bomullsbrallor med mjuk bred resår (ser nästan lite ut som linnebyxor). PoP's mammakläder ser snyggare ut där de hänger i affären, men funkar inte alls när jag väl ska prova dem... (jag har nog inte rätt figur :-P) och kostar dessutom betydligt mer. När jag var ute efter nån typ av jacka/tröja med dragkedja och plats för bäbismage var det bara Lindex som hade det, så där köpte jag en röd munkjacka med blixtlås att ha som sommarjacka. Lindex ligger mittemot HM på gågatan. Jag har inte köpt några "finkläder" så jag vet inte vem som har bäst sortiment av kläder som passar för dop.

• eviskurren

HM:s linneaktiga byxor är jättesköna! Jag har ett par vita (behöver iofs tvättas jämt...), men såg dem häromdan i blått, typ jeansblått på en annan HM-affär. De vita skulle funka utmärkt till fest, med en snygg topp eller tunika till.

• Bergeli

Eviskurren har rätt, intersport ligger på björnvägen mitt fel.
    Solly

• Ellieli

Lekbiten ligger ...hmm ja hur ska man förklara =) på renmarkstorget ligger turistbyrån och om man ställer sig på baksidan (finns en busshållplats) och tittar rakt fram så ser du det nog annars så är det bara att gå rakt fram längs sagagallerian till nästa korsning så kan du inte missa det. (ett litet tips om ni har tid är att gå igenom sagagallerian på vägen tillbaka där finns en butik som heter sagolika ting, inga barnvagnar men alldeles för mycket annat sött till en liten bebbe=)) hoppas ni hittar lycka till

• Ellieli

pop ligger efter gågatan, om man står vid åhlens hörnet (går inte att missa även om man inte varit i stan förut) och tittar mot kungspassagen (max) så går man bara till höger tills man kommer fram (pop ligger i nästa hörn). hoppas du hittar =)

• dockan

Jaha..*s* är det polarn och pyret.. förstod inte det*s*

• Kaya

eviskurren, jag har de där brallorna i både vitt och blått! de är suveräna ju!

Svar på tråden *Hej alla boende i och kring Umeå! Var