• Emma La

Badskor eller typ tofflor till resan?

I slutet av maj ska vi åka till Italien o vår dotter kommer då att vara nästan 11 månader. Inte för att hon kanske kommer att gå själv då, men vi funderar ändå på att köpa ett par lättare skor till henne att använda där. Helst några som tål vatten o som sitter fast bra på foten. Är det ngn som har ngt tips?

• Svar på tråden Badskor eller typ tofflor till resan?
  • Winterfresh

Jag skulle rekomendera typ foppatofflor, finns ju billiga såna "plagiat" De är lätta och sitter superskönt.
    Har ett par riktigt crocs och dom tål vatten och sitter som handsken....Lätta är dom också...

• Emma La

Har inte varit så förtjust i såna, men det är klart, de kanske är lätta o smidiga ändå.

• sweetsandra

Riktiga badskor som är till för vatten och skyddar fötterna mot t.ex. vassa stenar och sjöborrar, finns bland annat på Babyland. Kanske finns även på Babyproffsen och liknande affärer?! Vi ska till Kroatien i sommar och där finns det mycket sjöborrar så vi ska köpa sådana till vår dotter (15 mån).

• BabyJay

Tror oxå ett par "foppatofflor" blir perfekta till lillan. Jag skulle oxå köpa plagiat. De funkar bra i vatten oxå!

• Tindra Amanda

Köp äkta Crocs och skippa plagiat!!! Kopior är förutom att de är illegala även av dålig kvalitet! Plagiat är alltid fel - både då det gäller Gucci väskor och "foppatofflor"! Tänk på det att om du kommit på ngn smart ide, tagit patent på det och produkten gör succe, så skulle du knappast tycka att det är speciellt kul då ngn annan rider på din ide och säljer kopior! Eller hur? Om du inte vill satsa pengarna på äkta vara - köp inte alls! Min åsikt!

• Tindra Amanda

Men alltså Crocs Cayman är jätte bra - Crocs Mary Jane som är "nättare" och mer slimmad sitter väldigt bra på foten. Min dotter har haft Crocs sedan hon lärt sig att gå och hon älskar dem. Hon har också stövlarna, vintercrocsen med foder, dvs mammotharna och så införskaffade jag precis athens åt henne till sommaren, dvs som cayman men tårna är bara.

• mludvigs

Jag säger riktiga badskor istället för typ Foppatofflor.
    Anledning:
    I tofflor får man in massor med sand, grus och de sitter inte slimmat på foten en riktig badsko gjord för barn sitter slimmat på deras små fötter utan risk för att de halkar av om de kryper, går omkring.

• Anouschka

Har crocs till Siri och mig själv - det klart bästa skoköp jag har gjort dü de kan användas büde i vatten och pü land.

• Emma La

Var finns "foppatofflor" att köpa i Sthlm? Alltså de i barnstorlek? Vår dotter kommer som sagt att vara ca 11 månader, då vi åker utomlands.

Svar på tråden Badskor eller typ tofflor till resan?