• sonria

Brevkorg/PostlådaPostkorg

Jag bor i en lägenhet och är så trött på att posten alltid flyger ner på golvet, då oftast hunden också håller till vid dörren, så jag undrar om det är någon som vet ifall man kan köpa någon slags postkorg eller vad det heter, ni ser ju rubriken, och sätta under öppningen där posten ska in.
    Har sett såna förut hos andra men dock bara på tv har jag för mig. Så några tips? :)

• Svar på tråden Brevkorg/PostlådaPostkorg
  • Minikatt

Det undrar jag med! När jag startade en sådan här tråd fick jag inga svar så kunskperna om detta på Fl verka tyvärr vara begränsade.

Vi testade med en sopkorg, en sån man sätter på dörren, men det funkade inte så bra för den var för smal liksom så posten gick inte ner.

• sonria
    Minikatt skrev 2008-04-08 11:04:20 följande:
    Det undrar jag med! När jag startade en sådan här tråd fick jag inga svar så kunskperna om detta på Fl verka tyvärr vara begränsade.Vi testade med en sopkorg, en sån man sätter på dörren, men det funkade inte så bra för den var för smal liksom så posten gick inte ner.
    Jaha vad tråkigt! Jag har letat som en tok men funderar på om man ska köpa någon slags cykelkorg och sätta där under. Måste man göra hål i dörren då tro?
  • Minikatt

Cykelkorg har jag också funderat på. Man måste nog göra hål i dörren för att få nånstans att hänga upp den...

• annikaloppan

Jag är inne på www.clasohlson.se och tittar. Hittar ingenting där, men en tanke slog mig; Du kanske kan köpa en vanlig cykelkorg? Det borde ju vara/göra samma sak?

◊ William 05 10 15 ◊
  • annikaloppan
    sonria skrev 2008-04-08 11:05:28 följande:
    Jaha vad tråkigt! Jag har letat som en tok men funderar på om man ska köpa någon slags cykelkorg och sätta där under. Måste man göra hål i dörren då tro?
    Haha! Visste inte att du redan tänkt tanken
    Men måste du inte göra hål i dörren om du har en vanlig postkorg också?
    ◊ William 05 10 15 ◊
  • sonria
    annikaloppan skrev 2008-04-08 11:07:53 följande:
    Jag är inne på www.clasohlson.se och tittar. Hittar ingenting där, men en tanke slog mig; Du kanske kan köpa en vanlig cykelkorg? Det borde ju vara/göra samma sak?
    Ja jag tänkte på det också. Är också inne på Clas Ohlsons hemsida faktiskt och det ser ju ut att funka rätt bra.. hoppas jag! Får prova med det då.
    Man kanske ska ta och uppfinna något sånt här om det inte finns då haha.

http://www.clasohlson.se/Archive/Images/Products/Hi/344207_X_2007-06-29_094232_899.jpg
  • annikaloppan
    sonria skrev 2008-04-08 11:09:28 följande:
    Ja jag tänkte på det också. Är också inne på Clas Ohlsons hemsida faktiskt och det ser ju ut att funka rätt bra.. hoppas jag! Får prova med det då. Man kanske ska ta och uppfinna något sånt här om det inte finns då haha.www.clasohlson.se/Archive/Images/Products/Hi/...
    Toppen!!
    ◊ William 05 10 15 ◊
  • Caroline 097

jag kanske är ute i senaste laget med hittade forumet när jag letade efter en sådan där postlåda. 
    hittade dock en sida nu :D hoppas det kan vara till mytta 3 år senare ;)
    http://www.postgate.se/funktion.htm

• Sale

Vet inte heller om den är aktuell med speciella korgar för just detta ändamål finns att köpa på Bauhaus! Finns bland brevlådorna

Svar på tråden Brevkorg/PostlådaPostkorg