• LillaGodingen

har bebisar vissa dagar när de sover mer än andra?

Igår var det en sådan dag då min 8-veckors sov & sov, mer än vanligt. Jag trodde att det skulle bli problem på natten, att han inte skulle vara trött. Men det var inga problem han har sovit bra i natt, var vaken någon timma nyss men har nu somnat igen. Är det så att det går i lite perioder, hur mkt sömn de behöver?

• Svar på tråden har bebisar vissa dagar när de sover mer än andra?
  • lia76

Japps går i perioder. Sen beror det också på hur mycket bebisen sovit dagen innan eller hur lite.
    Min jänta sov olika från dag till dag.
    Ibland jätte mycket och ibland mindre.
    En gång så hade hon sovit jäte ådligt under dagen och sovit dåligt under natten.
    Så dagen efter deckade hon i babygymmet och vi trodde hon hade dött där för vi fick ingen respons från henne på kanske 2 minuter hur mycket vi än ruskade på henne och höll henne i famnen så jag hann tom kasta mej på telefoen och skulle precis ringa 112 då jag såg att hennes ögon öppnade sej.

Trollet BF 3/9-2008, Stella 23/9-2006
  • Katt77

Jo dem kan nog ha sådana perioder min son har haft det och är 4 mån, och kan komma in i sådan period fortfarnade någongång bara men jag har ibland tagit tempen på han utifall han skulle ha feber.

• AW76

Min 9-veckors tjej hade en riktig sovdag igår! Hon sov nästan hela dagen, men det berodde på att jag var ute mycket med vagnen.

Trodde dock att hon skulle vara uppe på kvällen, men nej, hon somnade för natten kl. 20. Har aldrig hänt förut, hon brukar somna vid 22. Sov sen ända till kl. 5 då hon fick mat o sov vidare till 7.

Så jag antar att de har dagar då de behöver mer sömn!

Svar på tråden har bebisar vissa dagar när de sover mer än andra?