• gräken

super röd i stjärten, vad göra??? ser läskigt ut nästan..

min son på 7 veckor är läskigt röd i stjärten, det ser nästan ut som det håller på att bli sår.
    Byter blöja direkt jag ser att han kissat eller bajsat. Smörjer in med bephanten och puder omvartannat och luftar stjärten så gott det går.
    Men huden är skrik röd...gråter gör han mkt, säkert pga av det.
    Finns det något annat man kan smörja med eller gör.
    Måste nog gå till doktorn snart, men vad finns det han kan ge som har efekt. Medicin mot det för så här små finns det? han har haft rödstjärt sen dag ett nästan och prövat alla olika blöjer har vi.
    nån mer med bebis med rödstjärt eller nån med lite tips??

två fina söner har vi nu...
  • Svar på tråden super röd i stjärten, vad göra??? ser läskigt ut nästan..
  • Twiist3d

När vi var små så använde mamma rent vaselin på oss. Och vi hade ofta röda stjärtar, funkar helt perfekt sa hon!

• xenaa

hur ser det ut? är det som små"finnar" typ?

sonen hade så och bvc sa att det var svamo fick fick en salva eller ja vi köpte en slava usch minns inte namnet men den var skiiiiiiit bra. allt försvann. fast nu börjar sonen bli röd om rumpan igen

♥LEO♥
  • Mamma Baird

Mina pojkar har haft samma sak, och jag gick på bvc och fick recept på fotsvamps salva, låter skit dumt men det funkar, Handen på hjärtat!

• hockey

inotyol finns på apoteket den är super. hade oxå bephanten förrut men inotyolen är bättre

• Delphi77

Har haft samma på min son, försvann med inotyol-salva.

• L J K

Inotyol är en jätte bra salva, byt blöjsort oxå för det låter nästan som blöjeksem!

(¯`''?.¸(¯`''?.¸♥Amelia och Akilles betyder ALLT för oss♥¸ .?''´¯)¸.?''´¯)
  • MarySpook

INOTYOL! Underbar salva som finns på apoteket!
    Vi har tom börjat använda den till de gamla på jobbet (hemtjänsten)

• annmi
    hockey skrev 2008-04-08 12:28:54 följande:
    inotyol finns på apoteket den är super. hade oxå bephanten förrut men inotyolen är bättre
    Jaa dessa ÄR skitbra!
    Annars...Testa ett gammalt knep..lite Potatismjöl
  • cajsalisa

Japp inotyol, håller fullständigt med om det, de bästa som finns mot röda stjärtar

Ta vara på dagen som om varje dag var den sista!!
Svar på tråden super röd i stjärten, vad göra??? ser läskigt ut nästan..