• AnetteGunnarsson

Ni med barn som har sänghimmel!!?!!!

Tjena!

Tänkt och köpa en sänghimmel till vår dotters nya vuxensäng. Men först vart kan man köpa en frän sänghimmel någonstans??? Och finns det olika storlekar?

Vill ha en som är ganska mörk, tex mörklila, någon som vet vart man kan köpa det??

Och så vill jag veta HUR ni satt sänghimmeln över sängen.. Är det över hela sängen på längden, eller är det bara där barnet sover uppe vid "kudden" på brädden??
    Gärna om någon har bild!! :)

Tack så mycket för svar!

Vänliga hälsningar
    Anette
    :)

• Svar på tråden Ni med barn som har sänghimmel!!?!!!
  • mammaNena

vi hade (läs HADE) en över hela sängen. en riktig prinsess historia. rosa med silvriga kronor. Mia tyckte att den va ganska mysig. men vi fick ta ner den för katterna hade den och klättrade i. så vi räddade den innan den gick i tusen bitar. vi köpte den i en leksaks affär. det är en stor ring upptill, med en krok ovanför som man lätt kan hänga upp den i taket.

• Queen Of Darkness

om du vill ha en mörklila så har det funnits på www.lillamirakel.se (vet dock inte omdetfinns längre) men amanda har en rosa med kronor på som vi köpte på jysk för 60 spänn och till nästa bebis har jag köpt en blå och en lila på netto (jag vet ju inte om det blir en flicka eller pojke ) för 50 kronor styck eller ngt.

♥ Amanda & Bebis i magen ♥
  • AnetteGunnarsson

Ingen som vet vilka färger rusta säljer just nu?? Dom säljer ju med olika motiv på just nu.. Men vet inte vilka färger dom har??

• AnetteGunnarsson

Ah tack! Jo dom hade kvar men kostar nästan 500kr och det tyckte jag var lite väl mycket :0)

Queen Of Darkness skrev 2008-04-08 13:46:15 följande:

om du vill ha en mörklila så har det funnits på www.lillamirakel.se (vet dock inte omdetfinns längre) men amanda har en rosa med kronor på som vi köpte på jysk för 60 spänn och till nästa bebis har jag köpt en blå och en lila på netto (jag vet ju inte om det blir en flicka eller pojke ) för 50 kronor styck eller ngt.
  • AnniPanni

Vi HADE en som var över hela sängen dvs hände på väggen och sen ner över fot o huvudände men dottern fastande en natt o gallskrek. Jag rusade in o då hade hon haft ner hela sänghimmeln som hon då låg inlindad i *s* Stackars barn hon var alldeles förskräckt haha. 5-åringen har kvar sin dock med prinsesorna på.

• AnetteGunnarsson

Men va läskigt!!
    Okej tack!
    :)

AnniPanni skrev 2008-04-08 14:01:02 följande:
    Vi HADE en som var över hela sängen dvs hände på väggen och sen ner över fot o huvudände men dottern fastande en natt o gallskrek. Jag rusade in o då hade hon haft ner hela sänghimmeln som hon då låg inlindad i *s* Stackars barn hon var alldeles förskräckt haha. 5-åringen har kvar sin dock med prinsesorna på.
  • AnetteGunnarsson

Oj låter ... roligt för katterna ;)
    Hade ni den över hela sängen då?

mammaNena skrev 2008-04-08 12:34:58 följande:
    vi hade (läs HADE) en över hela sängen. en riktig prinsess historia. rosa med silvriga kronor. Mia tyckte att den va ganska mysig. men vi fick ta ner den för katterna hade den och klättrade i. så vi räddade den innan den gick i tusen bitar. vi köpte den i en leksaks affär. det är en stor ring upptill, med en krok ovanför som man lätt kan hänga upp den i taket.
  • mammaNena
    Svar på #7
    ja det va över hela sängen.
  • Kajak

Vi har inte såna modell som har tyg över hela säng, mer som sänghimmel på spjälsäng-modell.

Hajar du vad jag menar?

JAg syr tyg o byta då o då.
    Vi köpte beg, stativ som bruka vara bakom spjälsäng.
    Den är i delar som ska montera ihop till en hel stativt.
    Vi har bara den delen med ring o skriva fast på huvudgavel på dotters säng.
    Det blev jättefin.

• La Lola
    AnetteGunnarsson skrev 2008-04-08 17:09:18 följande:
    Hej, okej tack. Ja det kommer nog bli någon ifrån rusta tror jag :) Men har ni den äver hela sängen då eller bara en del..? :)La Lola skrev 2008-04-08 15:22:40 följande:
    Alma har den bara vid huvudändan men den är så pass vid att den går att dra ut mera.
    //Gordon Ramsay är min idol
Svar på tråden Ni med barn som har sänghimmel!!?!!!