• vestermark

Medium såg en liten pojke, kan det ha annan betydelse än graviditet?

Har inte själv pratat med något medium, men en nära bekant har gjort det och fått veta lite om mej också, eftersom det rör även hennes liv. Två olika medium. Och båda har sagt att de sett en liten pojke som hör ihop med mej och som jag förstod det, mitt ex. Båda har alltså tolkat det som att vi kommer att få en son ihop. Det andra mediumet, som för övrigt hade rätt på väldigt mycket saker angående nutiden, sa att jag skulle bli gravid inom ett år.

Men detta känns helt fel eftersom jag inte alls har tänkt bli tillsammans med mitt ex igen. Vi har försökt ganska länge, men det verkar inte funka mellan oss längre och mina känslor börjar försvinna mer och mer. Och jag vill verkligen inte ha något mer barn med honom. Skulle jag mot all förmodan bli gravid med honom så skulle jag göra abort.

Så jag undrar om den lilla pojken dom sett kanske inte behöver betyda just att vi kommer få en son? Kan det symbolisera nåt annat? Eller kan det vara så att jag kommer bli gravid men kommer göra abort?
    Kan de ha kopplat ihop barnet med mitt ex fast det egentligen är någon annan jag kommer få barn med? Eller att han får barn med någon annan?

Många frågor.. Men jag blev bara så fundersam när jag fick höra det. Hade det varit ett medium som sagt det hade jag nog inte brytt mej. Men två som säger samma sak, måste ju betyda nåt?

• Svar på tråden Medium såg en liten pojke, kan det ha annan betydelse än graviditet?
  • Supernaut

Medium som ger vaga svar känns ju inte direkt som en nyhet. Hur många människor i Sverige tror du har en liten pojk i sitt liv, i magen, som nyss är född?

Känns inte som att ett medium ska berätta en sak som du sen försöker anpassa till din verklighet. Men sen är jag ju övertygad om att ALLA medier är bluffmakare.

• vestermark

Tack för ditt svar.
    Och det har du ju rätt i att det kanske är nåt man lätt kan gissa sig till. Men jag vill hellre höra från nån som faktiskt tror på medium.
    Den ena kvinnan kunde t.ex. omöjligt veta eller gissa sig till större delen av dom saker som hon berättade, så jag tror absolut att det finns dom som har förmågan att "se" saker.

Min fråga går till dom som kanske är mediala själva och vet hur det fungerar. Om det man "ser" kan tolkas olika och om alla medium gör sin egen tolkning fast den kan bli lite fel ibland?

• vestermark

Tack.

Har alla icke-skeptiker försvunnit från forumet eller har jag för svåra frågor och funderingar?

• kate79

Jag tror att det är så att det som du inte förstår nu kan du tänka tillbaka på sen efter en tid och förstå hur det hela hängde ihop.

Kanske var det ett missförstånd och ditt ex inte är involverad. Verkar ju som du någon gång i framtiden får en son men behöver inte för den skull vara det första barnet du får.

Mamma till två underbara barn, Wilhelm 040221 och Tuwa 060210
  • vestermark

Ja kanske det är så.. Men jag blev så knäpp av att höra det dr just nu. Men jag ska nog inte lägga ner så mycket energi på det. Eller det gör jag inte heller. Jag vet ju hur man undviker en graviditet och det gör jag verkligen just nu

Hade också en tanke om att det inte är meningen att medium ska ha rätt i allting de säger. Vissa saker kanske bara ska fungera som tankeställare, få en att vakna till och inse att man kanske måste göra nåt åt sin situation. För det hon visade på var ju ett liv som jag inte alls vill leva. Och det har lett till att jag har börjat göra nåt åt saken, och se till att jag inte hamnar i "skiten"... Nån som hängde me hur jag tänkte nu?

• thechamppppp

Vad tråkigt att mediet inte berättade mer utan bara komma med vaga svar hela tiden.

• a halleluja moment
    vestermark skrev 2008-04-08 19:34:04 följande:
    Tack. Har alla icke-skeptiker försvunnit från forumet eller har jag för svåra frågor och funderingar?
    nej de är som besatta av denna ockulta hörn påfl,så de beger sig aldrig härifrån.
    Vi får börja med ngt nytt,möta de med ett leende och nicka snällt och vandra vidare.Vi vet ngt de aldrig kommer att få veta

och det stämmer som du tänker ett medium talar inte om hur din framtid ska se ut till 100% utan de ger dig en vägledning eftersom de kan se påvilken väg du står på osv...
    så jag hänger med i hur du tänker.

har du ssjälvt tänkt dig att gå till ett medium,och ta med dig dessa frågor ang denna pojke de såg?
    D.I.L.L.I.G.A.F...........................................does it look like i give a fuck??
Svar på tråden Medium såg en liten pojke, kan det ha annan betydelse än graviditet?