• Svar på tråden Bra familjehundar??
  • Twiist3d

Vi har en Lhasa Apso/Tibetansk spaniel. Funkar hur bra som helst med småbarn :)

• Harling1985

Rent spontant skulle jag säga rottis!!!, fast dom är ju stora, tycker också att västgöraspets och Australisk terrier är bra familje hundar fast dom ärt ju små...

Har en blandras hane Golden/Dalmatiner.. En helt underbar hund ihop med barn.Honom litar jag helt på när det gäller i hop med barnen.. Dock lite små gring på andra hundar tyvärr.. fast han är ju också stor!!

• Mia118

Jag har en blandning mellan Lhasa Apso och Shih Tzu. Helt underbar runt alla i familjen.

• kimsi

Vad ska ni ha hunden till, jakt, bruks, agility eller kanske enbart sällskap? För detta är det viktigaste att ta hänsyn till vid val av ras.

• Mamma Lotta

Japansk spets eller tysk spets! Går bra ihop med de flesta andra hundar sällan hanhundsilska snälla mot barn och passar till mycket som lydnad spår mm.  men kräver dock inte mycket utrymme eller extremt med motion, har ingen jakt i sig .

Life is what happends while making other plans...
  • Fam SuorantaDahl

Rottis e ju en typisk Brukshund. Sån hund kommer jag inte ha tid me. Västgötaspets= Nej tack. Terrier= Nej tack. Ja Golden & Dalmatiner e fina.

• ModerBlå

Då har jag ett jätte bra tips...

FINSK LAPPHUND

Vi har en...inte för liten och inte för stor
    Hon är världens snällaste, skäller sällan, och är lättlärd.
    Hon är en riktigt bra familjehund.

• dobbis

våran dobermann är helt underbar, jag och mina bröder växte upp med dalmatiner som också var helt underbara. men de är kanske lite för stora, men det beror ju på vad man tycker att stor är.
    rasen i sig spelar inte så stor roll, utan hur ni uppfostrar den och var noga med att välja en bra uppfödare som endast avlar på mentalt bra hundar. lycka till

Vår underbara dotter Heidi är äntligen här
  • Mamma Lotta

Då kan jag varmt rekommendera japansk spets eller tysk spets! De gillar agility men är förträffliga familjehundar! Mycket hund i litet format utan att vara svår..

Life is what happends while making other plans...
Svar på tråden Bra familjehundar??