• Spaniér

Vad kan man göra för att skynda på förlossningen?

Vissa säger att hallonbladste är bra, andra säger annanas. Några tips? Har en sån otrolig smärta!

• Svar på tråden Vad kan man göra för att skynda på förlossningen?
  • Meus Veritas

sätt dig på huk och gunga fram o tebax med bäckenet, då sjunker barnet ner och man öppnar sig snabbar. (tips från min bm) Det funkar.....

• trebarsmamma

ät en prinsses tårta, min kompis åt en sån tårta sen gick hennes vatten, båda gångerna hon var gravid, sista gången var det tre veckor innan bf, men jag har svårt att tro att det var tårtan som gjorde så att det kom igång

• Sarapa

Inget av det du nämner funkade på mig, känns som om jag testade allt...
    ( +15 & +17 dagar)

(¯`°?.¸ ღ Mamma till Elias & Leah.ღ ¸.?°´¯)
  • Spaniér

Wilma: Ok, tack för tipset ^^

Trebarnsmamma: *skratt* älskar prinsesstårta, men vilken rolig grejj för o starta förlossningen ^^

Sarapa: Det är ju inte alla det hjälper på tyvär :/ Får testa mig fram o kolla om ngt funkar

• Prinsessan Viktoria

Oj!
    Jag har inte BF förrns om 9 dgr men jag har redan gjort massor...

Storstädat,putsat fönster, dricker hallonblads te tre ggr om dagen, rullar höfterna/hukar mig för att "öppna" bäckenet,går i trappor och på promenader....

tror bebis kommer när den är redo även om man kan hoppas..har ju hursom helst fint hemma nu ha ha..

Vi har en Oliver i min mage=)...BF 2008 04 17...
  • tollisa

haha jag prövade allt man kan tänka sej
    1.åt en hel ananas
    2.gick i tappor
    3.gå sprang varje kväll
    4. läskig dryck som jag värkligen inte rekomenderar
    1,5l vatten, 2pressade citroner, 2-4msk färsk riven ingerfära, 2tsk cayennepeppar blanda o drick hälften om inget har hänt innan ett dygn ska man dricka resten men som sagt var PRÖVA EJ DETTA!!!
    5. tvättade fönster
    6. storstädade kyl, frys mm
    7. satt på huk
    8. vilade
    9. dagen han kom shoppade
    :)

• solen13

Säger man inte att gravida inte ska få massage, typ sitta i massage stol och så. Hade då kanske inte det varit ngt för att få igång det, om inte annat är det ju avslappnande och skönt.

• Prinsessan Viktoria

Min sambo har masserat runt mina fotkölar vid vristen.
    Var på fotvård i januari och hon som fixade mina fötter visade olika ppounkter som kunde hjälpa till...
    bland annat runt fotknölarna...
    även "sim huden" mellan tumme och pekfinger har masserats men inget mer än helvetiska slutspurts krämpor så jag vet inte vilket som gör vad? ...

Tollisa: testade du drycken eftersom du avråder från den? Funkar den som ricinolja eller vad?*nyfiken*

Vi har en Oliver i min mage=)...BF 2008 04 17...
  • Idah84

Min granne har en "skakmaskin" ett sorts träningsredskap. Det står tydligt att får EJ användas av gravida eftersom det kan starta förlossningen o jag måste säga att gå in o ställa sig o skaka lite börjar bli mer o mer lockande nu haha! (Bara 6 dagar kvar till BF o extrem foglossning..)

• Idah84

Köpte även Hallonbladsté igår, men det funkar ju bara mjukgörande på vävnaderna som ska töjas samt att det hjälper till att dra ihop livmodern efter förlossningen.. Går alltså inte att sätta igång förlossningen om det inte redan är på g av sig självt oavsett hur mkt man dricker.. =)
    Men det är ju ganska gott ändå..=)

Svar på tråden Vad kan man göra för att skynda på förlossningen?