• Silence is golden

Fördomar mot vissa hundraser?

Har du fått höra folks fördomar gentemot ditt val av hundras?
    Själv så har jag ju mitt favoritval.Men kan för den skull inte häva ur mig en massa fördomar el dyl mot andra.Alla hundar har sin charm.Bara olika egenskaper.

Trött på att be om ursäkt för saker jag ej gjort.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-08 13:52
    Enligt vissa så är pudlarna:bjäbbiga,skälliga,nervösa,har fjantfrisyrer etc etc

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-08 14:29
    Jag tycker även ni/vi kan forts diskutera frisyrer i denan tråd också.Det blir ju fördomar gentemot vissa frisyerer på våra hundar också.
  • Svar på tråden Fördomar mot vissa hundraser?
  • Hondjuret

Massor! De flesta blir omvänd när de träffar honom, de andra skiter både jag och hunden i.

• Silence is golden
    Hondjuret skrev 2008-04-08 13:39:27 följande:
    Massor! De flesta blir omvänd när de träffar honom, de andra skiter både jag och hunden i.
    Rätta takter
    Trött på att be om ursäkt för saker jag ej gjort.
  • Hondjuret

fin bild förresten! Många tror faktiskt (haha) att min afghan är en storpudel, han är också svart.

• Frk Svår

Är lite nyfiken, vad får du höra för fördomar om din Afghan?

Hondjuret skrev 2008-04-08 13:46:47 följande:
    fin bild förresten! Många tror faktiskt (haha) att min afghan är en storpudel, han är också svart.
  • Hondjuret

Frk Svår skrev 2008-04-08 13:48:15 följande:

Är lite nyfiken, vad får du höra för fördomar om din Afghan?
    De är framför allt korkade, men även opålitliga och farliga!
  • Frk Svår

Farliga? Haha, ja se folk!

Om min Saluki får jag höra titt som tätt att hon inte får ngn mat hemma, att hon är mager (det är hon inte, hon är tvärtom lite rund) osv. Barn tycker att det syns att hon är en tjej pga "håret" (öronen ser ut som hippiehår ). Men oftast får jag höra att hon är vacker och fin

Hondjuret skrev 2008-04-08 13:50:00 följande:
    Frk Svår skrev 2008-04-08 13:48:15 följande:De är framför allt korkade, men även opålitliga och farliga!
  • Joppis

Schäfer har det väl varit fördomar om i alla tider.... Att dom är monster, att dom bara är sjuka, och att dom går på hasorna

• dobbis

har fått höra lite granna ja, har en underbar dobbis. kan själv säga att jag aldrig skulle kunna skaffa mig en pudel, pga att jag inte är så mycket för pälsvård, så inga håriga hundar för mig, dock tycker jag att rasen verkar trevlig och kommenterar aldrig folks val av ras. det är ju upp till var och en och tur är det väl att vi tycker olika

Vår underbara dotter Heidi är äntligen här
  • Hondjuret

Frk Svår skrev 2008-04-08 13:52:18 följande:

Farliga? Haha, ja se folk!Om min Saluki får jag höra titt som tätt att hon inte får ngn mat hemma, att hon är mager (det är hon inte, hon är tvärtom lite rund) osv. Barn tycker att det syns att hon är en tjej pga "håret" (öronen ser ut som hippiehår ). Men oftast får jag höra att hon är vacker och fin
    som tur är syns det ju inte så väl på min hur "mager" han är pga all päls

f.ö får jag nästan dagligen kommentar om hur vacker han är
  • Frk Svår

Jag reagerar faktiskt mest när det är andra hundägare som kommenterar att min hund är mager. Jag tycker nog att har man hund så är man väl såpass insatt i olika hundraser att man vet att vinthundar är smala av naturen (inte magra, men smala). Det är ju som om folk skulle förfasas över att taxar ha korta ben!

Svar på tråden Fördomar mot vissa hundraser?