• monstermamman

lekrum på gekås

Skulle ni tänka er lämna era barn på ett lekrum som finns på ex ikea.

Har hört att de en gång fanns på gekås men de togs bort. typ i början på 90-talet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-08 20:11
    Kan tillägga att jag hade heller aldrig hört att de fanns men tydligen ska de ha funnit i slutet på 80 talet början på 90 har ingen koll på exakt. Vore kul & se om de finns några som skulle tänka sig utnyttja ett sånt då ikeas lekrum används flitigt & på gekås är ju folk så länge så de kanske skulle vara roligare för barnen att få leka 1-2 timmar medans mamma & pappa shoppar.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden lekrum på gekås
  • denna där

Om jag nu skulle få hjärnsläpp och åka till ullared med barnen så skulle det i så fall vara enda räddningen för mig.
    nu har ju jag fördelen att inte behöva åka dit med barn då min man tar dom när jag åker dit

Livet är för kort för att levas dammfritt.
  • annikaloppan

Nej, då ser jag till att sonens pappa är hemma, så jag får åka själv

◊ William 05 10 15 ◊
  • Miss Congeniality

till min vetskap har det aldrig funnits ngt lekrum på ge-kås....men nej det skulle jag inte.

• Hannajo

Tänker inte ta med mig barn till Gekås förrän de är så stora att de själva vill handla (tonåringar?) 4 - 5 timmar i ett lekrum blir väl i mesta laget.

• Linda1976

Absolut inte. Okända människor ta hand om mitt barn? haha, nej aldrig i livet. Tror inte att dottern skulle accepteras att lämnas där heller.

Ska jag storhandla på Gekås är hon hemma.

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • monstermamman

Nej de visste inte jag heller att de hade funnit men fick höra att min mor gick med en tjej på komvux som hade fått stata eget bidrag för att just starta detta på gekås de höll i 6 mån sen fick hon lägga ner.

• monstermamman

Om du åker till ikea är de inte 4-5 timmar som gäller där heller även om du handlar på ikea så länge.

Hannajo skrev 2008-04-08 14:02:03 följande:
    Tänker inte ta med mig barn till Gekås förrän de är så stora att de själva vill handla (tonåringar?) 4 - 5 timmar i ett lekrum blir väl i mesta laget.
  • moretime

Kan tänka mig att lämna barnen på IKEAs lekrum, det ser kul ut och de har 1-timmes gräns. Men bara om de själva vill.

• Anki85

skulle aldrig lämna mitt barn till okända människor, han skulle inte acceptera att stanna hos andra heller.
    ska jag storhandla följer antingen pappan med och tar hand om pojken eller så stannar han hemma hos pappa eller hos farmor

• Hannajo
    monstermamman skrev 2008-04-08 14:04:21 följande:
    Om du åker till ikea är de inte 4-5 timmar som gäller där heller även om du handlar på ikea så länge.
    Nej, och då skulle de ju vara tvungna att springa runt med mig och handla, vilket vore pest för alla inblandade. IKEA är man ju sällan längre än en timme på.
  • monstermamman

Nej de är sant. Men de finns folk som är lika länge på gekås som andra är på ikea. JAg är inte längre inne på gekås mer än 1 tim.

Är ofta själv på gekås o ser dessa ledsna barn som måste sitta i sina vagnar för att inte försvinna & dessa skrik när dem inte vill vara där inne mer. Hade ju säkert varit roligare för dem att sitta & leka & pyssla i ett inrett rum fullt med skoj för dem istället för att sitta still i en kundvagn & vänta på att Mamma ska shoppa klart.

• Happysmileface

tycker inte heller att man lämnar bort sina barn till främlingar när man är och handlar då får de snällt följa med eller så får man ordna barnvakt eller ngt.min åsikt.

• Hormigita

Lämnar alltid in mina tjejer när vi är på stora ställen.
    Man får släpa dom därifrån.

• Hannajo
    monstermamman skrev 2008-04-08 14:20:18 följande:
    Nej de är sant. Men de finns folk som är lika länge på gekås som andra är på ikea. JAg är inte längre inne på gekås mer än 1 tim. Är ofta själv på gekås o ser dessa ledsna barn som måste sitta i sina vagnar för att inte försvinna & dessa skrik när dem inte vill vara där inne mer. Hade ju säkert varit roligare för dem att sitta & leka & pyssla i ett inrett rum fullt med skoj för dem istället för att sitta still i en kundvagn & vänta på att Mamma ska shoppa klart.
    Nej visst, hade jag haft nära till Gekås så jag hade kunnat vara där ofta så kanske jag hade varit där kortare tid, men väldigt många åker väl dit och bunkrar 1 - 2 ggr/år pga reseavstånd?
    Själv ska jag som sagt inte ta med barnen förrän de är så stora att de vill och klarar av att handla självständigt, eftersom jag inte är där så ofta och därmed är där rätt länge när jag väl är där.
    Bor man nära kanske man skulle vilja ha barnpassning, men de flesta kunder bor väl långt bort?
  • lieh

Tar aldrig med mitt barn till ullared och skulle aldrig lämnat henne på ett lekrum heller.

• Havsjungfrun

Nej, men skulle heller inte ta med mina barn till Ullared.

• qazbnm

Är det bara mina barn som älskar att åka till Ullared?

• Sunniva A

Har aldrig hört talas om att det funnits lekrum på Gekås, men eftersom mina föräldrar bor 1 mil därifrån så är de barnvakt när jag är i Ullared.. På ICA-Maxi är mina barn på lekrummet varje vecka när min make veckohandlar, på Ikea har de varit på lekrummet några gånger. De är 3 och 5,5 år.

• thoursregn

Skulle aldrig ta med mig barnen till gekås öht.. Inte till ikea om jag vet att det skulle ta lång tid heller.

Svar på tråden lekrum på gekås