hotten skrev 2008-04-09 10:29:31 följande:
vad har ni för läkarintyg, fick barnet ordinerad sängläge för mer än halva resan ? (förmodligen inte, men beror ju på om ni åkte på 1 el 2 veckors resa) isåfall borde helafamiljen få en ny resa.men var barnet "bara" sjukt mer än halva så får barnet å en vuxen som vårdat barnet.var barnet överhuvudtaget sjukt i mindre än halva resan (dvs fick vattkopoor efter halva resan) får bara barnet å en vårdare dagsandelar av priset.funkar nog likadant oavsett om det är extra försäkringar eller hemförsäkringar, vi har fått flera gånger genom hemförsäkringen ny resa för helafamiljen
Vi kom ner på fredagen och uppsökte läkaren på lördagen då det konstaterades att det dykt upp vattkoppor under natten. Vi hade en 1 veckas resa så det var maximal otur. Hursomhelst blir jag jätte glad om vi får tillbaka barnets och 1 vuxens resa då jag inte räknat med någonting eftersom vi ej hade ngn tilläggsförsäkring

Ewis skrev 2008-04-09 10:31:03 följande:
Vi var på Kanarieöarna 2 veckor i februari i år och första veckan blev sonen sjuk och vi uppsökte läkare, han hade öroninflamation och öroninflamation.Han fick olika medeciner samt pencilin och återbesök efter 3 dagar då han blev friskförklarad.Andra veckan blev jag sjuk i en magvirus och var sängliggandes 3 dagar + 2 dagar hemma, uppsökte läkare i
Maspalomas.Vi hade inga försäkringar genom resebolaget utan bara genom Länsförsäkringar, en tilläggsförsäkring på husförsäkringen + en tur & retur försä
kring.Vi fick tillbaka 620kr efter att självrisken var bortdragen på våra omkostnader, läkare, medecin,
taxiresor.Vi var sjuka för några dagar för att få tillbaka några pengar, svårt att bevisa att sonen inte började må ordentligt bra förens vi kom hem till sverige
igen.Vi ha även skickat in papper till Försäkringskassan på Gotland i hopp om att få tillbaka lite mer pengar.Jag tror att det är i sin ordning att bara barnet + en förälder får en ny resa tyvärr.
Det jag blir nyfiken på här är om ni hade fått mycket mer tillbaka om ni haft en tilläggsförsäkring?