• Bippa

bygga säng med förvaring under? någon som gjort det?

funderar på att bygga säng med förvaring och använd typ fläktskåp.

hur har ni gjort?

har ni bilder eller tips?

• Svar på tråden bygga säng med förvaring under? någon som gjort det?
  • Ekorrfamiljen

Jag såg en jättebra instruktion i en tidning alldeles nyligen. Undrar om det var "Vi i villa" eller "Ett hus". Du kan ju kolla på nätet om det finns bra beskrivning och tips där kanske. (www.viivilla.se tror jag det är.)

Tin - Tonåring, Saga - Sötis, Vendel - Vandal!
  • Livshlädje

Vi hade så förr - en regel på väggen och små byråer framtill som sängen stod på. Funkade bra, men det var svårstädat under sängen pga att det inte var helt täckt med byråer o damm tog sig in, så det skulle jag tänka på om jag var du!

Måste bara få säga att du ett så bra nick oxå - min dotter kallar teletubbies för Bippa!

• Bippa

jasså vad kul

heter britt-marie igentligen

ända nackdelen är när små barn säger bippa.. det kan då lätt bli nått annat..

har tänkt på det där med damm.. vi får se

tack för tipset

• Kika77

Jag vet inte om det är det som du har tänkt dig men jag har byggt en säng till min son av två halva garderober och en byrå typ. Totalhöjden är ca 77cm + 30cm. Vill du veta mer kanske jag kan fota.

• Bippa

det låter intressant men det jag hade tänkt mig va att den samtidigt inte skulle bli så hög när min dotter är mindre och inte kan klättra så bra.

jag får se hur mycket förvaring som behövs när vi har inrett färdigt.

tack för tipset i alla fall.

• Cornellia

Jag har gjort det....tyvärr har jag inga bilder, men vi hade skåp som var typ 30 höga, sen la vi vår säng ovanpå. Väldigt praktiskt faktisk. Skrattande

• Bippa

hur blev det då?
    de jag har räknat på är 60 långa och 35 höga. 3 sådana skåp blir ju bara 180 cm och en säng är ju normalt runt 200.blir det inte springor då ? jag hade tänkt till min dotter och då kommer i stort sätt bara en långsida vara utåt. jag får se hur jag gör

• Cornellia

Vi hittade skåp så att hela sängen fick slut måttet 205x150 (sängen var 200x140) så vi hade en liten kant där vi satte en list så att sängen inte skulle glida runt.

det var typ 4 år sedan, så jag minns inte de exakta måtten.

• A82

vi har byggt stora tjejen säng på reglar....två hörn "stolpar" framtill vid vardera gavel ( till taket , snetak ) och en regel mellan dessa sen har vi satt en regel på väggen och "gavel reglar" där emellan .... funkar jättebra, hoppas du förstår är inte så bra på att förklara..... kan ha förvaringsbackar under men just nu är det tomt

Svar på tråden bygga säng med förvaring under? någon som gjort det?