• Mallan76

*Är lite nyfiken på om det finns

Är lite nyfiken på om det finns fler som sett änglar? Jag har personligen inte sett någon ängel, men det har min lillebror gjort.
    När han var ca två år ramlade han ner för trappen hemma. Han borde ha slagit sig ganska allvarligt, men han hade inte en skråma på hela kroppen. När han landade på golvet nedanför trappan skrek han först men tystnade plötsligt och pekade han upp mot trappan och sa:
    "En ängel"! Jag minns detta väldigt tydligt, jag var 9 år när händelsen inträffade. Varken jag eller mamma som bevittnade händelsen kunde se ängeln.

Under hela sin barndom mindes han sin upplevelse av ängeln väldigt tydligt. Han sa att ängeln var en man som "kom ut från väggen" och bar honom i hans famn. Han berättade också att ängeln inte hade några vingar, men ljusa kläder. Själv är jag övertygad om att det verkligen var en ängel som räddade honom, fallet var ganska otäckt och han hade som sagt inte ett blåmärke på hela kroppen....

Någon mer som sett en ängel?

• Svar på tråden *Är lite nyfiken på om det finns
  • ökens blomma

Har inte sett själv, men jag vet att det fanns personer som såg änglar som hade vita kläder på sig

• Teskedsmamman

Visst var det en ängel han såg, sin skyddsängel, hjälpare, guide eller vad man kallar dem...

Min visar sig för mig emellanåt... som en jämnårig, stor man med indiansk utseende och i blå t-shirt och jeans inget fancy där inte.... men visst lyser det om honom.

• Yara

Jag har sett, vad jag tror var, en ängel när jag var tonåring. Känns som om det var igår, fast det är tio år sedan nu. Jag hade många mörka tankar och undrade över meningen med livet, då jag såg/kände något, omgett av ljus, som lugnade ner mig och fick mig att känna mig helt lugn och trygg. Kan inte beskriva, men det är en känsla som jag nog aldrig kommer känna igen.
    Har även hört att om man drömmer att man ser en ängel så är det som om man sett den i verkligheten.

Gud vet bäst.

• Alvi

Ojojoj, jag ryser och blir nästan gråtfärdig av detta inlägg, TS...

Har själv inte sett någon ängel - har inte sett någonting öht, men TROR på allt...! =)

• penapöna

Ja jag har sett!! Både min och min mans skyddsängel. Jag har även sett vår son. Jag kunde prata med både min son och med min skyddsängel. Min mans skyddsängel såg jag inte lika tydligt som jag såg min. Min man kände starkt deras närvaro men såg dem inte.

• ming

Jag har aldrig sett en ängel, men jag har alltid haft för mig av nån konstig anledning att jag har två "skyddsänglar" som vakar över mig. Jag vet precis hur de ser ut, den ene är blond och den andra har svart hår.
    Konstigt egentligen, men så har jag tänkt/vetat ända sen jag var liten.

• starshine

Vet inte...det är så personligt.
    Känns för privat att prata om.

• Angel74

Vilket underbart inlägg
    Tror på änglar men inte kanske direkt på "skyddsänglar"

• crabban

TS:
    Häftigt. Min storebror såg också änglar vid ett tillfälle när han var liten, 5-6 år. Jag tror att de ser ut precis så som din bror beskrev dem, utan vingar men med vita kläder. Därför rös jag till lite när jag läste ditt inlägg :)

Svar på tråden *Är lite nyfiken på om det finns