• Millric

Vad Gillar din chinchilla? Och vad gillar den inte? =D

Jag har precis skaffat mig två chinchillor Mor o Dotter, jag har haft chinchilla tidigare, o det jag märkte med den e att den lider att vara själv.. därav två denna gång..

Så nu undrar jag bara vad din/dina gillar mer eller mindre, favorit mat prylar o leksaker..

Mvh millric

• Svar på tråden Vad Gillar din chinchilla? Och vad gillar den inte? =D
  • MADE BY ME

De gillar russin, men inte för ofta...de ska nämligen inte ha sötsaker då de lätt kan få diabetes...Ha dem springandes lös ute på goövet varje kväll, det uppskattar dom verkligen...men se till så att de inte gör sig illa bara

Cassandra 020707, Rasmus 040830, Bebis BF 080914
  • Millric
    GlimmaMera skrev 2008-04-09 13:56:05 följande:
    De gillar russin, men inte för ofta...de ska nämligen inte ha sötsaker då de lätt kan få diabetes...Ha dem springandes lös ute på goövet varje kväll, det uppskattar dom verkligen...men se till så att de inte gör sig illa bara
    Ja.. men nu e det lite så att... jag har två katter.. o en e spec intresserad hehe..
    o så har jag två mindre barn varannan vecka.. =) men jag tar ju ut de o håller i dem.. å så får jag väl släppa ut dem när jag e barnfri o katterna e ute.. =)
    Tack för tippsen om russin.. jag provade havrefras o det gillade de med =)
  • MADE BY ME

Jag hade fyra katter De bryr sig inte särskilt om dem...låt dem lära känna varandra genom galler ett tag och så provar du att kolla om de går att släppa ut dem sen...annars har du dom ute då katterna är ute som du sa....de måste ha motion och blir lätt feta annars...och just att springa lösa älskar dom...Försök att få tag i ett plaströr som man typ drenerar hus med och sätt in i nuren...det e också väldigt uppskattat att springa in och ut i...

• MADE BY ME

buren skulle det stå

• Millric

okej.. ja henne jag fick dem av skulle skaffa ett sånt rör till de hon har kvar..
    Ska skaffa en större bur snart.. den de har duger men helst skulle jag villja ha en garderob =) med fler hyllplan i o så.. men det kommer nog tillslut..
    tack för tippsen ialllafall =)

• MADE BY ME

Lägger in en bild på min bur så att du kanske kan få lite inspitation Busenkel att göra...undrar du något e det bara att fråga...

• Millric

tack.. ja de e ju nått i den stilen jag tänker på.. såg en gång en inredd garderob för chinchillor.. o den bilden sitter kvar.. =)

• MADE BY ME
    Svar på #8
    Ja, garderober e bäst...
Svar på tråden Vad Gillar din chinchilla? Och vad gillar den inte? =D