• Anonym

"Gräset är inte grönare på andra sidan"

Gräset är inte grönare på andra sidan säger väldigt många.
    Jag säger inte att otrohet är rätt eller att det är rätt att bryta upp min ett förhållande på osäkra grunder (för att man tror att gräset är grönare på andra sidan och man inte kan uppskatta till fullo det man har) men finns det några som verkligen har historier på att gräset är grönare på andra sidan? Jag är faktiskt helt övertygad om det bara att man inte hör dom men det tjats så mycket om att man ska repaerar det man har. Är det verkligen så?

• Svar på tråden "Gräset är inte grönare på andra sidan"
  • FH Mamma

Tydligen är gräset grönare på andra sidan.. inte mitt gräs men mitt ex gräs..

• Anonym

Egentligen känns det väl lite som att det är skitsamma om gräset är grönare man har en gång gjort ett val dvs om man skaffat barn då får man se till att göra det bästa för att hålla ihop. Sen finns det ju andra anledningar som misshandel mm men då tror jag inte många lämnar för nån annan. För mig är det bara ego människor som väljer att byta för man tröttnat det är väl bara fråga alla de gamla som hållt ihop hela livet inte faan har dom haft en dans på rosor o vart nykära jämt. Det är alldeles för lätt att gå isär idag, man tar inte tag i sina bråk o man är inte villig o offra eller kompromissa tillräckligt mycket idag det ska bara va bra utan att man behöver göra nått. 

• xxmeyaxx

Svärmor har då inte haft det grönare på andra sidan, sedan sin första make, ev andra make. Tredje maken är verligen inte grön, men det vägrar hon inse. Fundersam

Extra hjärna efter att man fött barn? My ass! Skulle mer tro att den satt sig i tuttarna.
  • Anonym

Det tar väl kanske 5-6 år innan man vet om det va grönare självklart är det ju det i början då är ju allt jätte härligt man vet ingenting om varandras fel o brister o man vågar inte kräva eller ta nåra egna beslut. Det är ju när vardagen kommer eller när man får barn som man får se vem den andra verkligen är.

• Anonym
    Anonym skrev 2008-04-08 22:10:05 följande:
    Egentligen känns det väl lite som att det är skitsamma om gräset är grönare man har en gång gjort ett val dvs om man skaffat barn då får man se till att göra det bästa för att hålla ihop. Sen finns det ju andra anledningar som misshandel mm men då tror jag inte många lämnar för nån annan. För mig är det bara ego människor som väljer att byta för man tröttnat det är väl bara fråga alla de gamla som hållt ihop hela livet inte faan har dom haft en dans på rosor o vart nykära jämt. Det är alldeles för lätt att gå isär idag, man tar inte tag i sina bråk o man är inte villig o offra eller kompromissa tillräckligt mycket idag det ska bara va bra utan att man behöver göra nått. 
    Håller inte riktigt med om att man ska stanna kvar bara för barnens skull. Barnen mår bättre av att mamma och pappa är glada på var sitt håll än  ledsna och sura ihop.
    Lämnade min ex man av olika anledningar, bla för min nuvarande man och jag har aldrigt haft det bättre
  • Anonym

Vad jag mena va att människor inte kan tänka sig ändra på saker som gör att förhållandet är dåligt o då menar jag båda parter. Jag hade ett skit ex som med flit gjorde saker som han visste gjorde mig jätte ledsen o fick mig att må dåligt, han visade klart o tydligt att han inte tänkte ändra sig då han gjorde det gång på gång. Min vardag bestod av lögner visste inte vad som var sanning eller om nått var det tillslut. Det va jag som fick ändra mig hela tiden jag fick ge upp mina värderingar om livet. Tillslut var det han som lämnade mig. Mina krav som gjorde att han tyckte det va skit var att va mer o hjälpa till mer med barnen, umgås mer med mig o dricka lagom på fester (blev alltid fullast o elak mot mig)

Vet att han var ett svin men vad jag menar är att han då hellre valde att gå till nån annan istället för att för barnens skull ändra på de enstaka grejer jag hade som krav o värderingar. Nu menar inte jag att alla har så speciella bråk om speciella saker. Jag tycker bara så synd om alla barn där den ena väljer nån annan bara för att man inte tänker ändra sig för nån annan eller för familjen.

• Anonym (Grönt gräs)

Ja jag är det gröna gräset
    Min sambo tycker att jag är grönare än hans ex.
    De hade inga barn, dålig relation vilket gjorde att vi träffades. Nu väntar vi barn tillsammans, så få se vad som händer. Just nu känns det i alla fall underbart.
    Jag blev gravid trots skydd. Nu upptäcktes min graviditet innan de hade lämnat varandra vilket påskyndade det hela.
    Han ville ha barnet och mig, inte sitt ex som inte ville ha barn.

• Anonym

Nu menar inte jag o va elak.

Men tex hur skulle du känna om han lämnade dig för nån annan under graviditeten för att du kanske var så tjurig av alla hormoner.

Det är såna anledningar som får endel att byta. Nu finns det ju vuxna människor som vet att det beror på att man är med barn man kanske är sur, man kan ju aldrig säga att det är grönare eller inte för alla byter av olika anledningar, men endel fina ärliga människor drabbas av fula elaka egoister som ska ha allt sin väg.

• Anonym (Absolut)

jag har definitivt upplevt att "gräset är grönare"!

Efter fem år med mitt ex insåg jag att om jag stannade kvar i det förhållandet skulle jag leva med en person som ALLTID satte sig själv först, i alla situationer. Han ljög om det mesta och ärligt talat vet jag faktiskt inte ens var han jobbade eller vad han gjorde på jobbet. (men det är en annan historia)

Vi hade helt olika synvinklar på livet. Jag ville ha ett stabilt liv med ett tryggt hem, barn och jag älskar att resa och uppleva saker med den jag älskar. Han ville jobba och tjäna pengar och lägga dessa pengar på märkes och statusprylar, punkt.

Jag träffade min nuvarande sambo på jobbet medans jag fortfarande var ihop med mitt ex och jag visste ända in i hjärteroten att jag skulle ångra mig gruvligt om jag inte tog chansen att bli riktigt lycklig. Och nu har jag det förhållandet jag alltid har drömt om att ha och jag har aldrig mått så bra eller kännt mig så älskad som jag gör idag!

Så visst kan det vara så att gräset kan vara grönare

• Anonym (snöflingan)

Mitt gräs var jävligt mycket grönare då jag träffade min make för 9 år sedan och lämnade mitt ex.
    Idag får jag ibland lätt ångest att ens lagt 4 år på mitt ex. Tyvärr...

Svar på tråden "Gräset är inte grönare på andra sidan"