sjukskriven pga sammandragningar, hur hårda är försäkringskassan?
Som rubriken lyder.. Har varit sjukskriven en vecka nu för täta sammandragningar, blev fortsatt sjukskriven idag då jag är väldigt öm i magen och det var så sammandragningarna började förra gången.. Att jag trots öm mage körde på och jobbade samt ansträngde mig vilket ledde till sammandragningar..
Mitt jobb är hyffsat tungt både fysiskt och psykiskt med en del lyft och en del bök med påklädning, diverse olika tillbehör med rullstolar osv..
Jag är bara i v.23+1 nu men har inte ens en gnutta krut till att jobba, mår absolut bäst om jag vilar.. Gör jag något ansträngande som tex. igår så städade jag och då blev jag superöm, var bara att gå och lägga sig, och är det inte magen så är det foglossning som gör så förbaskat ont..
Jag älskar mitt jobb och saknar det jätte mycket, men jag har verkligen ingen ork, och jag är även rädd att om jag börjar jobba igen så kommer graviditeten att gå åt pipan.. Jag kan inte hålla mig lugn på jobbet, antingen gör jag ingenting eller så är det 100% som gäller, finns inget mellanting för mig :(.
Hur hårda är egenligen försäkringskassan? Klart man ska ha lite graviditetskrämpor, men ska man även klara att jobba om man får kraftiga sammandragningar pga jobbet?
Nu blev det långt och kanske tradigt att läsa, men jag har aldrig varit sjukskriven förr, mer än nån vecka pga ryggskott..
Känns som att denna sjukskrivning kan bli långvarig, men det får ju givevis framtiden utvisa..
När jag ringde till jobbet idag och berättade att jag fortsätter min sjukskrivning så tyckte de att det var bra, de är rädda att det det ska hända något med graviditeten pga jobbet och det vill de inte..
Någon som känner igen sig och är rädd för liknande??
Hade gott, skönt att bara få skriva av sig när jag bara ligger/sitter hela dagarna.
Kram// Lisa!!