Tack för att du/ni tar er tid att skriva... Dagen har varit tuff... började bra med frukost och sen lunch... helt normala portioner, men efter lunchen blev jag otroligt sötsugen och tog en bit mörk choklad 88%... en bit blev 2 bitar och efter det så gick jag till skafferiet och tog lite nötter och sen blev det en liten kaka oxå.... fattar inte varför jag börjat så igen... Det är inga enorma mängder, men mer än jag tänkt mig och då blir det liksom kört för mig... Kunde inte behålla det utan jag kräktes naturligtvis, skäms och avskyr mig själv när jag gör så... Har tänkt flera dagar nu att "Nu är det SISTA gången", men det blir inte så tyvärr.... men nu säger jag det till Er oxå... det var sista gången jag gjorde så!
Skulle egentligen ha velat träna ikväll, men jag avstod och tog en promenad med en kompis och lillan istället... Till middag blev det fil med banan och 1 smörgås, hann inte med att laga mat idag, men annars funkar maten jätte bra så länge jag INTE äter nåt onyttigt utöver det...
Min sambo har verkligen varit underbar och stöttat mig, han fick mig att förstå att jag var sjuk... men vet oxå att han är väldigt less och trött på det här med mitt krångel... han bryr sig på alla sätt, men ibland rinner hans tålamod över och han fixar det inte... vet inte hur han skulle ta det om jag sa att jag fallit tillbaka... vill så gärna berätta, önskar att jag verkligen visste till 100% att han skulle krama om mig, tala om att han fanns där för mig... att vi skulle hjälpas åt att fixa det, men jag vet inte om han tar det så...
Jag bor inte i Sthlm tyvärr, vad tänkte du på?
Jätte bra att du har din man som finns där och stöttar dig. Kämpar du fortfarande med mattankar? Blir man nånsin av med det helt?
Kram på er alla!
Anonym (Been there) skrev 2008-04-10 16:07:55 följande:
När det gäller att vilja tappa i vikt och samtidigt ha en ätstörning i bagaget är oerhört svårt! Att vara helt fri från sina ätstörningar innebär ju också att acceptera sig själv och sin kropp precis sån som den är! Jag tror, och av egen erfarenhet, att innan man kan hålla träning och ett kontrollerat matintag på en nivå där det inte är förknippat med krav, prestation eller skuld så ska man låta bli helt. Vad gör det egentligen att du väger några kilo mer än du vill? Med mindre skuld följer ofta ett mer normalt och balanserat matintag som i sin tur ofta resulterar i en viktstabilisering på en bra och hälsosam vikt. Att äta utan att tänka på det innebär INTE att gå upp i vikt. Och träning gör man för att det är skoj! För att man mår rba av det. kanske behöver bli lite starkare när man har en liten att kånka på hela dagarna. Kanske för att orka vara vaken en hel natt när lill*n är sjuk. Det handlar om hälsa, inte vikt. Vikt är och måste få vara, speciellt om du haft eller vill ur en ätstörning, en ren BISAK till ett hälsosamt liv. Det går. Det är skitsvårt, men det går. Jag tränar själv i mycket liten skala. Enbart av den orsak att min rygg inte orkar småbarnslivet annars. Och min man är informerad om när och hur ofta jag tränar, samt att jag sagt till honom att stoppa mig/säga ifrån(bli arg om jag tränar med än så eller om han på andra sätt märker att jag ändrar mitt beteende. Du kanske ska våga lita på din man? Min är en enorm stötta och hjälp. Kanske kan din vara detsamma för dig?