• Namnam

Har du ICE nummer på din mobil?

ICE står för In Case of Emergency 
    Det är ett nummer som räddningspersonal eller dyl ska kunna ringa och nå dina anhöriga om det har hänt dig något och kanske inte är kontaktbar.

Du lägger in ett nummer och har ICE som namn, det är bra att spara numret med landskod före om man skulle befinna sig utomlands, ice är internationelt.

http://www.civil.se/ice.pbs

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du ICE nummer på din mobil?
  • deona

Röstade annat. Hade ett tag men gillar inte när det står ice när man ringer till den som har numret. Har nån nån en ide hur man får det att stå typ "mamma" istället? Får det är inlagt både på ice mamma o mamma. Hoppas nån fattar, är lite svamlig märker jag. O OT.

• Torparn

Ja, sedan länge. Har dock en bekant som är ambulansförare och han berättade att visst det har varit uppe för disskusion på olika semenarium men det är ju inte räddningspersonalens jobb att söka anhöriga.

De lämnar in ev. mobiler till polisen och de brukar vanligen använda sig av idhandlingar.

• piixelslyna
    deona skrev 2008-04-09 17:20:35 följande:
    Röstade annat. Hade ett tag men gillar inte när det står ice när man ringer till den som har numret. Har nån nån en ide hur man får det att stå typ "mamma" istället? Får det är inlagt både på ice mamma o mamma. Hoppas nån fattar, är lite svamlig märker jag. O OT.
    Jag har det inlagt som ICE - Mamma. Det är en vanesak. Har haft så i några år nu.
  • Namnam
    Kan det inte stå "ICE mamma"?
  • smarties

Nej, för här i Borlänge finns ett företag som heter ICE; så folk skulle tro att det gick dit.
    Jag skriver mamma, pappa etc.

♥ Max 060112 ♥ Moa 070720 ♥
  • Niklas

Spara ICE och ditt nummer till din mamma med 0046RIKTNUMMER-UTAN-INLEDANDE-NOLLA och sen telefonnummer. Sedan sparar du "Mamma" med det vanliga numret du ringer i sverige.

• deona
    Namnam skrev 2008-04-09 17:21:52 följande:
    Kan det inte stå "ICE mamma"?
    Nej helst inte, ser så otäckt ut tycker jag.
  • Namnam
    smarties skrev 2008-04-09 17:22:18 följande:
    Nej, för här i Borlänge finns ett företag som heter ICE; så folk skulle tro att det gick dit.Jag skriver mamma, pappa etc.
    Lämnar du aldrig Borlänge?
Svar på tråden Har du ICE nummer på din mobil?