• Jessicath

Hjälp - Gripens propplösare

Någon som har en flaska Gripens propplösare? Vad står det på instruktionerna? Vår flaska så har texten försvunnit.

• Svar på tråden Hjälp - Gripens propplösare
  • Minnie69

De har ju flera sorter, menar du den med grön "framsida"?

• Minnie69

Jag har den gröna och en som har brun "framsida" som det står Kaustiksoda på framsidan på, men jag tror att det finns ytterligare sorter.

• Jessicath

Den gröna som det står Proppavlösare för avlopp

• Minnie69

På min står det bara propplösare med stora bokstäver på framsidan på den, under står det med mindre text " Extra effektiv. Utvecklad för att lösa svåra proppar i avlopp och rörl Starkt frätande i fast form och i lösning. ". Står att den ska innehålla Natriumhydroxid och oorganiska salter på baksidan. Verkar det vara samma?

• Lilla Emma

Jag vill inte låta nedvärderande mot propplösare, men jag jobbar som transportledare på ett avloppsspolningsföretag, och jag kan säga att propplösare bara fungerar för stunden, ett stopp i avloppet har byggts upp under lång tid och häller man i propplösare så blir de oftast alltid värre... Är det ett köksavlopp så har stoppet antagligen byggts upp av fett.... Massor med varmt vatten när man häller ut fett är lösningen, och är det toa/golvbrunnen i duschen så prova att rensa den... Annars prova med trädgårdsslangen.. Får man stopp i alla avloppen eller märker att de luktar eller börjar bubbla på mer än ett ställe så är det enda man kan göra att spola mycket vatten. Funkar inte detta så ska man ringa nån som kan spola rent alla systemen. Sen bros de ju på hur ledningarna går och vad de är för material och framförallt ålder!!!

Så mitt råd är mycket varmt vatten eller mycket vatten i kraftig stråle, inte propplösare!!

• Minnie69

Skriver in vad som står på min gröna.

BRUKSANVISNING