Jag gick till läkaren 1 gång/månad från v. 6 till efter v. 25 (vad jag minns) - sen var det varannan vecka, och sista månaden varje vecka. En stor skillnad mot Sverige är att man träffar läkare varje gång, om man inte väljer att gå till en barnmorska (midwife) istället.
Vid inskrivningen togs blodprov (kollade hemoglobin, antikroppar mot röda hund) och de kanske kollade annat också (gjorde gynundersökning och frågade om sjukdomar i släkten etc.). Jag gjorde KUB-test v. 13 och stort "organ screening" ultraljud v. 20. Jag hade lite småblödningar i början och fick göra UL för att kolla upp dessa (v. 6 och 9). Vid rutinundersökningarna efter v. 12 togs alltid urinprov och så lyssnade man på bebisens hjärtljud med doppler. Efter v. 20 någon gång började man mäta SF-mått. Om man inte gör KUB-test kan man göra trippeltest (blodprov), och så kollade man hemoglobin någon gång kring v. 20 igen (detta gjordes inte alls så ofta som i Sverige, men så äter nog alla gravida kvinnor vitamin- och mineraltillskott med järn här).
Hoppas detta hjälper - hör av dej om du har andra frågor!