• Annarella

illamående vid hög feber?

kan barn må illa o kräkas av hög feber? M har haft hög feber ett dygn (som höst 40,3) nu för en halvtimme sen kräktes hon. Kan det vara av febern eller är det magsjuka?

• Svar på tråden illamående vid hög feber?
  • Sfinxen

Låter mer som allmänpåverkan av febern.

• Annarella

kan tillägga att hon andas snabbt o febern hade gått ner till 38,9 nu efter ipren, har precis gett henne en alvedon oxå. Hon sväljer då o då o grinar lite illa, kan hon ha ont i halsen? hon e 18 mån o kan ju inte berätta själv hur det känns

• Sfinxen

Om hon andas snabbt och har så hög feber och kräks kanske du borde höra med barnakuten om de inte vill titta pð henne? Hon är väl rätt liten?

• Annarella

har pratat med sjukvårdsrådgivningen o hon tyckte jag skulle ringa vårdcentralen imorgon om hon fortfarande har hög feber

• Annarella

är det vanligt att de kräks av feber? har inte träffat nån med magsjuka o på dagis har det bara varit förkylningar o nån med feber

• Sfinxen

Det är inte ovanligt vid hög feber. Kan du inte räkna hur många andetag hon tar per minut?

• Annarella

tror att alvedonen börjar verka för nu sover hon mot min axel o andningen är lugnare

• Sfinxen

fint! hoppas hon mår bättre imorgon!

• Annarella

tack för svaren. nu sover hon o har inte kräkts på en timme så jag kan kanske utesluta magsjuka. Måste ju vara jobbigt att vara liten o ha så hög feber

• Annarella

Nu har hon kräkts igen... hon vaknade och var lite små grinig och efter att vi gått runt ett tag kräktes hon igen... Hon har ingen feber nu för jag tog tempen efteråt och den var 37,9.. Är det magsjuka ändå tror ni? Det är två timmar mellan kräkningarna. Innan hon kräkts båda gångerna sväljer hon otaliga gånger och funderar fortfarande på ont i halsen....det kan ju komma efter att man sovit ett tag så här mot kvällen. Har spyfobi och detta är jobbigt...

• Juni 06

Jag tror inte det är magsjuka. Barn kan ju kräkas när dom har så hög feber. Det är inget ovanligt.

Svar på tråden illamående vid hög feber?