Hur gör man korvstroganoff och stuvade makaroner?
Någon här som vet hur man gör korvstroganoff och stuvade makaroner? Har tänkt göra tills mannen kommer.
Någon här som vet hur man gör korvstroganoff och stuvade makaroner? Har tänkt göra tills mannen kommer.
Stuvade makaroner
Smält smör eller margarin i en gryta. Häll i mjölk och låt koka upp. Häll i makaroner och koka lite längre än tiden på paketet. RÖR OFTA! Krydda med salt och peppar. Späd med mer mjölk om det blir för tjockt.
Stroganoff lämnar jag åt någon annan =-)
jag brukar göra en korvstroganoff med mjölk i
Tag och strimla och stek korven med lök
ha i salt peppar
tomatpure
sen mjölk rör om (vill du ha den tjockare ha i mjöl och vatten blandat)
Smaka av med kryddor, jag brukar ha salt, peppar och lökpulver (ev en buljon tärning)
Fräs lök. Skär korv i stavar. Släng i och fräs med löken. Släng i krossade tomater och lite grädde eller creme fraiche. Salt å pepper å KLART! Mums ...smaklig spis
Korvstroganoff med färska tomater och creme freiche:
Skär ½ ring falukorv i stavar, hacka 1 lök och fräs med smör i stekpannan. Blanda i ca 3-4 msk tomatpureé till en rödaktig röra. Ha sen in 2 dl creme freiche och rör om. Skär sen 2 tomater i tärningar och ha i dessa. Låt sjuda i ca 5 min. Smaka sen av med salt och peppar. MUMMA!
Om du vill ha mer sås kan du ha i mer creme freiche, men kom då även ihåg att ha i mer tomatpuré, salt och peppar.
Lycka till!
Strimla korv, hacka lök. Stek i panna. Häll i grädde, krossade tomater, lite tomatpuré och salt och peppar och låt koka på låg värme ca. 10 minuter. Finns olika varianter men här är en iallafall.
tänk på att ha ideal makaroner eller helst "gammeldags" (dvs med lång koktid) försöker man stuva snabb pasta så blir det sällan nån hit...
Strunta i löken o ha i ketchup istället...mkt godare!