Fullt med vadd i tvättmaskinen av en trasig kudde, hjälp!
Efter magsjukan skulle jag tvätta kuddar i tvättmaskinen igår för att få dom ordentligt rena, och då går en kudde sönder!
Det var en ikeakudde med vadd i, ingen dunkudde. Hela maskinen vad ju helt full med vaddbitar och vattnet tömdes inte ur tvättmaskinen. Allt var plaskvått.
Har torkat ur tvättmaskinen och plockat ur alla luddbitar jag såg. Har även kört centrufugering och tömning av maskinen ett antal gånger, men fortfarande töms vattnet inte ur ordentligt. Sambon tvättade sina jobbkläder och dom vad plaskvåta.
När maskinen var tom funkade centrifugeringen igår kväll, men när jag försökte köra en maskin kläder idag var det massa vatten kvar efter tvättprogrammet var klart och luckan gick inte att öppna.
Har kört tömning 2 ggr och centrifugering mellan gångerna, men maskinen centrifugerar inte dom plaskvåta kläderna som den ska, den snurrar bara runt dom lite. Maskinen öppnar fortfarande inte luckan för att det är vatten kvar i maskinen.
Antar att det finns ludd kvar i maskinen som proppar igen någonstans så vattnet inte kommer ut ordentligt.
Finns det något mer jag kan göra?
Någon som vet om det finns något filter eller något innan vattnet åker ut genom slangen till avloppet?