• Ellekan

Hur cykla med tre barn?

I slutet på sommaren ska jag cykla med mina tre barn till fritids och dagis för att sen ta mig vidare till jobbet. Flickan som ska till fritids kan ju cykla på egen cykel men mina andra barn kommer att vara tre respektive ett och ett halvt under hösten och jag vet inte hur jag ska kunna cykla med dem båda på min cykel...

Cykelkärra vet jag finns men vi bor i ett område där folk vandaliserar och stjäl som korpar så en cykelkärra tror jag blir svårt att ha.

Är det någon som har några andra tips? Finns det barnsadlar för två? eller kan man sätta fast två barnsadlar på cykeln och isåfall hur?

• Svar på tråden Hur cykla med tre barn?
  • Mallory

Det finns ju barnsadlar som man kan ha på styret o i bak så det kan du ju köra på?

]Älskar mina pojkar [
  • j a g

Kan du inte ha en cykelkärra och be om att få lämma den innne på dagisgården någon stans då?

Annars vet jag faktiskt inte hur du ska göra. För det är väl inte tillåtet att ha en sådan där cykelsits i fram längre.

• CrazyFia

Jag vet bara när jag var liten hade pappa en cykelsits fram! men om du har en cykelkärra, kan du inte parkera den vid dagis? och låta den stå där under dag och ta in den när du kommer hem??

• marsipan tomte

Jag skulle nog ta och sätta dit 2 barnsadlar på cykelen en på styret och en i bak

Fast jag tror det bästa är en cykel kärra men om man inte får ha den i fred så känns det meningslöst då

• Mallory

inte tillåtet? jag har sett det? och den såg rätt ny ut?

j a g skrev 2008-04-09 22:46:00 följande:
    Kan du inte ha en cykelkärra och be om att få lämma den innne på dagisgården någon stans då?Annars vet jag faktiskt inte hur du ska göra. För det är väl inte tillåtet att ha en sådan där cykelsits i fram längre.
    ]Älskar mina pojkar [
  • Vombell

Åh vad lustigt! Satt för 2 min sedan och kollade på cykelsidor eftersom jag ville kolla rekommenderade tumstorlekar på barncyklar och hittade då en sorts extracykel som man fäste baktill på sin egen. Det var som en cykel utan framhjul utan den hade en stång istället som man fäste bak på den vuxnas cykels sadelstång. Sedan cyklade barnet "själ". Man kunde också hja en vanlig barnsadel på pakethållaren samtidigt med en extrasats till. Var jättedyrt men man kan kanske hitta begagnat.

• lilla sandra

Tror inte att cykelsitsarna för montage fram på cykeln var lagliga längre.
    Så "tyvärr" så är det nog cykelkärra som gäller.
    Har ni inget barnvagnsrum/cykelrum/annat förråd som ni kan förvara den i nattetid?

• j a g

Jag hörde det någon stans. Att det var för osäkert. Fast jag har sett sådana sitsar i affären efter att jag hörde det. Så jag vet inte.

Mallory skrev 2008-04-09 22:46:58 följande:
    inte tillåtet? jag har sett det? och den såg rätt ny ut?
  • j a g

Precis, har också hört att det inte är lagliga mer. Även fast jag sett dom i affär efetr jag hörde det
    lilla sandra skrev 2008-04-09 22:49:18 följande:

Tror inte att cykelsitsarna för montage fram på cykeln var lagliga längre. Så "tyvärr" så är det nog cykelkärra som gäller.Har ni inget barnvagnsrum/cykelrum/annat förråd som ni kan förvara den i nattetid?
Svar på tråden Hur cykla med tre barn?