• Sebbes    mamma

dagis på dagen när man jobbar natt??

hur blir det om ena föräldern jobbar natt??
    hur länge får man lämna barnet på dagis då?

kan juh iofs bero från komun till komun o dagis till dagis...

men hur e d där  ni bor???

• Svar på tråden dagis på dagen när man jobbar natt??
  • MiaP

Ingen aning hur kommunen tycker. Jag har satt mina tider själv som passar mig bra. Man måste få sova det man behöver. Vi har 7,30 - 16,00 de nätter jag jobbat och natten när jag ska börja 7,30 - 13,00. Går på schema och är ledig någon dag varje vecka.

Är jag vaken så hämtar jag barnen tidigare. Det här funkar bra för oss. Har faktiskt aldrig hört att det finns speciella regler för vilka tider som gäller när man jobbar natt. Dock tycker ju MÅNGA att om man sover ända till klockan fyra så har man sovit ihjäl sig! Vilket ändå faktiskt bara blir åtta timmar.

Sätt de tider du tycker är bra och lämna in på dagis, det gjorde jag.

• Cecci78

Här är det sagt att man får ha barnen på dagis under sin sovtid och det får man ju i princip bestämma själv. Däremot får man inte ha dem på dagis dagen innan man ska jobba natt om man är hemma o inte jobbar...

• Max mamma

Hos oss har man rätt att sova 8 timmar när man jobbat natt,även lämna barnet innan du ska jobba natt för att sova ett par timmar.

• MiaP

Konstigt som Cecci78 skriver att man inte får ha på dagis samma dag som man går på första nattpasset. Man måste ju sova innan man börjar jobba. Jag skulle aldrig orka det annars. En del har bara ingen förståelse för nattjobb.

• Sebbes    mamma

Tack för alla svar...
    jag har sökt nattjobb idag.. (visserligen bara extrajobb)
    men ändå....

• ODS

cicci78, vilken konstig regel?! visst måste man väl få ha barnen på dagis även inför natten man ska jobba??? det kan ju innebära en risk o fara om man inte får sova innan!

• Cecci78
    ODS skrev 2008-04-10 15:24:19 följande:
    cicci78, vilken konstig regel?! visst måste man väl få ha barnen på dagis även inför natten man ska jobba??? det kan ju innebära en risk o fara om man inte får sova innan!
    nej det får man inte, det har varit protester här o det har varit artiklar i lokaltidningen så förhoppningsvis blir det en ändring
  • ODS

cicci78: låter ju helt befängt!! tar kommunen ansvar för de ev misstag som kan ske i tex vården om man inte får sin sömn?

ja, dessa regler är ju helt sanslösa! man har rätt att ha barnen på dagis när man är ledig(tex föräldraledig) men inte när man ska jobba! SJUKT! hoppas det blir ändring på detta.

• älskadebarnbarn
    ODS skrev 2008-04-10 19:18:07 följande:
    ?ja, dessa regler är ju helt sanslösa! man har rätt att ha barnen på dagis när man är ledig(tex föräldraledig) men inte när man ska jobba! SJUKT! hoppas det blir ändring på detta.
    ja, konstig regel.
  • H A P P Y F E E T

Har dottern på dagis 9-16 de dagar jag sover och 9-14 de dagar jag ska gå på och jobba natt...

• limais

Jobbar själv natt och tycker det fungerar jätte braSkrattande. Har dagmamma åt mina barn= halv dag innan jag ska ut första natten (11,30-16,30) och sedan hel dag när jag sover (06,30-16,30) Dom tiderna har jag för att "gubben" jobbar 7-16 så han hämtar och lämnar barnen. Lycka till med jobb sökningen.Linda

• Majras

När jag jobbade natt var sonen på dagis 6:30- 15. Fick inte ha honom där dagen innan jag skulle jobba natt

• Sebbes    mamma

tycker oxå d låter dumt o inte få ha honom på ddagis innan nattjobbet...
    ja får höra hur dom har d på "mitt" dagis...

limaris : Tack så mycket..

• flisan16

Vi lämnar våra barn mellan 6:40-16 när mannen ska sova efter nattjobb o jag jobbar dagen. Nu är inte våra barn på dagis mer än max 2-3 dagar i veckan som behovet finns så vi får lämna lillan mellan 8:20-11:20(samma tid som vår pojk är i 6-årsverksamheten) dagen han går av nattjobbet oxå.

Svar på tråden dagis på dagen när man jobbar natt??