• Anonym

Nån som har idè på hur man kan gifta sig litet o mysigt?

Vi vill gifta oss men har köpt hus så känns inte så aktuellt o fixa med bröllop för 50 000..
    Vill ha det litet o mysigt,helst överraska de nära o kära men kommer inte på ngt sätt..Nån som har förslag?
    Åka på weekend till Paris o gifta sig i eiffeltornet hade vart ngt..Men vill ju ha med de närmaste..
    Är inte ute efter nån fest utan bara lite mys pys...
    Väljer o vara anonym eftersom har folk här som känner igen en!

• Svar på tråden Nån som har idè på hur man kan gifta sig litet o mysigt?
  • Anonym (hej)

När jag och exet gifte oss..
    Alla som ville fick komma till kyrkan men sen bjöds närmaste familj och vänner på fika i mammas trädgård. På kvällen var vi på restaurang med bara de närmaste, sammanlagt under 20 pers. I bröllopspresent till oss så fick alla betala sin egen middag. Vi var inte så intresserade av brödrost och vaser.

Tyckte det var enkelt och mysigt och framförallt billigt.

• MaijaO

Bjud på "inflyttningsfest" eller födelsedagsfest och så bjuder ni in de ni vill ha med. Innan förrätten så gifter ni er hemma.

• Petronilla

Vi gifte oss i baptistkyrkan i Rissne.
    Det var jag och mannen och sonen.
    Två vittnen från öppnaförskolan och vaktmästaren och prästen

en fin liten cermoni och sen tog vi tunnelbanan till värtan
    och åkte på kryssning till helsingfors.

Mina föräldrar var säkert besvikna, men efterssom mannnes föräldrar inte hade kommit om vi hade gjort en stor baluns. så gjorde vi det här för oss själva.

(mannens föräldrar kom aldrig på våra två dop)

Men jag är så glad över vår lilla stund tillsammans.

Bild finns i mitt galleri!

• Anonym

utomhus på sommaren med massa träd och blommor runtom, med bara dom närmaste vännerna och familjen.... eller ett kvällsbrölopp vid nån mysig strand klar himmel så man ser solnedgången :)

• Birgitta2

Min bror och svägerska smög iväg och gifte sig på Hven. I Hvens kyrka (Hven ligger precis utanför Landskrona i Skåne). Det är en pytteliten kyrka med mycket gamla anor. Och så söt. Och det finns verkligen inte plats för 100 personer i den lilla kyrkan. Men ett litet gäng får alldeles utmärkt. Och så kan man hyra häst och vagn (finns på ön) och åka iväg till närmaste lilla värdshus.

• Anonym

Tack för dessa svar..lite o fundera över då..!!

• Solhatt

Vi gifte oss i tingsrätten, hade picknick(?) med bästa vännerna (en barnfamilj) och åkte på hotellhelg med god mat bara vi två. Prick en vecka efter bröllopet fick alla nära och kära ett bröllopsfoto på posten och belv överraskade och GLADA. Litet, enkelt och billigt. Samt mysigt, fint och alldeles underbart . Dyrast var ringarna, eftersom vi ville ha dem i guld med lite stenar.

• Vädtkustmamma

Bjud in till inflyttningsfest och överaska med vigsel i trädgården. Kanske knytkalas?

• Anonym

Har funderat på det i trädgården o ha lite kalas så..Hur gör man med präst då?Kan de komma hem till en?

• Anonym
    Anonym skrev 2008-04-10 09:42:56 följande:
    Har funderat på det i trädgården o ha lite kalas så..Hur gör man med präst då?Kan de komma hem till en?
    jag och mitt ex gifte oss i våran trädgård..vi gjorde iordninge mysigt med blommor från trädgården och satte upp bord och stolar..prästen kom hem till oss..det gör dom , bara boka in...det vart jättefint och mysigt...jag hade en vanlig vit klänning på mig och min man hade en skjorta och finbyxor..hela bröloppet gick på 6oookr..då ringen kosta 5 och fika och lite extragott till oss på kvällen 1000 kr

Lycka till
  • MaijaO

Det är lite olika. De har ingen skyldighet men oftast ställer de upp om de har möjlighet. Men om ni planerar in det när det är många andra som ska gifta sig så kanske prästen säger nej. Men ring till din församling och prata med dem.

Anonym skrev 2008-04-10 09:42:56 följande:
  • Anonym

min mamma gifte sig i maj förra året. eftersom båda hade varit gifta innan ville de ha det mindre denna gången. blev väldigt lyckat.
    de gifte sig i en timmerstuga som tillhör den kyrkan där de gifte sig. de tyckte kyrkan kändes för stort med tanke på att vi bara va ca 20 pers.
    sen bjöd de på buffé i trädgården efteråt. (hade tur med vädret). hade det regnat hade vi ätit på altanen eller inne, sånt man får räkna med.

va väldigt trevligt och lyckat. avslappnat och mysigt.

• Charlotta K

Vi gifte oss i Svenska Sjömanskyrkan i Skagen, kan verkligen rekommenderas!! Vi hade med föräldrar, syskon och några få vänner. Efter vigselakten var vi på stranden och drack champagne med tilltugg innan vi hade bröllopsmiddag på Bröndums Hotell där vi också bodde och de fixade allt jättefint!!

Svar på tråden Nån som har idè på hur man kan gifta sig litet o mysigt?