• sär skriven

Vad märkligt, ena ansiktshalvan är lite bortdomnad?

Hur kan det komma sig? Vad otäckt. Den är inte VÄLDIGT bortdomnad, men det pirrar lite i den ungefär som när en tandläkarbedövning nästan släppt helt. Annars känner jag mig som vanligt, lite trött och så... Ingen domning i kroppen eller så.

• Svar på tråden Vad märkligt, ena ansiktshalvan är lite bortdomnad?
  • sär skriven

Aah, men det känns så väldigt diffust så jag kanske inbillar mig helt och hållet?

Det ljuva livet skrev 2008-04-10 11:05:03 följande:

Tycker att du ska ringa till sjukvårdupplysningen!
  • Fru hemlig

Ja ring direkt i värsta fall kan det vara tecken på stroke, vilket förekommer även hos unga mäniskor särskilt kvinnor som äter p-piller. Men det behöver inte alls vara ngt men jag skulle genast kolla upp det!! Lycka till

• 402an

hänger den? ansiktshalvan...

• Birgitta2

Du är inte alls sned eller något i ansiktet? Om du inte är det så avvakta lite. Ibland kan muskler och nerver få lite spatt.

• MaijaO

Kan vara en propp eller en hjärnblödning. Ring sjukvårdsrådgiviningen.

• sär skriven

Birgitta2: Nej, jag är inte sned och det hänger inte, det pirrar lite och känns lite underligt bara. Funderade också på stroke/tia men det kändes lite väl hypokondriskt. Men å andra sidan så äter jag p-piller...

• MrsC

Jag drabbades för ett antal år sedan av ansiktsförlamning. I mitt fall började det iofs med att jag kände att jag inte kunde blinka med ena ögat, men det lär tydligen också kunna börja med bortdomningar (www.internetmedicin.se/dyn_main.asp). Är det den variant som beskrivs i länken ovan är det ofarligt, men det kan som någon beskrev ovan också bero på andra saker, så ring sjukvårdsupplysningen och fråga om råd!

• PrinsessanCatta

OM det skulle va propp eller hjärnblödning så kanske inte TS skulle orka sitta här??
    Bara en tanke.

Svar på tråden Vad märkligt, ena ansiktshalvan är lite bortdomnad?