• Flutterby

Grönsak till rotmos?

Ska ha rotmos i kväll, till det korv och senap, men vad kan man ha för grönt till det? Ärtor?

Rödbetor går ju bra annars(kom jag just på när jag började med inlägget), men om man vill ha något "fräschare"?

• Svar på tråden Grönsak till rotmos?
  • yava

Nån grön grönsak tycker jag så det blir lite mer färg på tallriken. Ärtor som du själv sa är en utmärkt ide!

Anton 000811 , Elias 040418 , Lukas 071212
  • Sencha

Just till rotmos brukar jag faktiskt inte servera någon ytterligare grönsak - rotmosen består ju till typ hälften av grönsaker

Son född 2004; BF 11 juli
  • Flutterby
    yava skrev 2008-04-10 12:18:24 följande:
    Nån grön grönsak tycker jag så det blir lite mer färg på tallriken. Ärtor som du själv sa är en utmärkt ide!
    Ja, precis! Jag gillar inte när allt går i samma färg! Spelar roll egentligen, men man äter ju med ögonon också!
  • Flutterby
    Sencha skrev 2008-04-10 12:18:30 följande:
    Just till rotmos brukar jag faktiskt inte servera någon ytterligare grönsak - rotmosen består ju till typ hälften av grönsaker
    iofs, men det skadar inte med lite extra!
  • Sarachen

Tycker en vanlig sallad med isbergssallad, tomater och gurka är gott......

• Sencha
    Flutterby skrev 2008-04-10 12:19:18 följande:
    Ja, precis! Jag gillar inte när allt går i samma färg! Spelar roll egentligen, men man äter ju med ögonon också!
    Och jag som tycker det är så färgglatt ändå. Prickar i olika nyanser av gult och orange, och så rosa korv eller fläsklägg till det

Ja, det är väl det där med smaken och baken i vanlig ordning
    Son född 2004; BF 11 juli
  • Fragole

Vi brukar ha gurka och tomat till. Funkar (som Pumpkin sa)ju med Brocolli också.
    Åh vad gott med rotmos förresten! Det var längesen! *kålrot åker upp på att-handla-listan*

• Flutterby
    Sencha skrev 2008-04-10 12:20:56 följande:
    Och jag som tycker det är så färgglatt ändå. Prickar i olika nyanser av gult och orange, och så rosa korv eller fläsklägg till det Ja, det är väl det där med smaken och baken i vanlig ordning
    Du har en poäng där!
  • jonskar

Vad är det för grönsaker i Rotmos?
    Är det inte Rotsaker/Rotfrukter bara?
    Eller vad har du i?

Svar på tråden Grönsak till rotmos?