• AlgotAdora

Ont i livmoder

Hade BIM den 4/4 men ingen mens har kommit. Tog ett test den 6/4 på kvällen som var negativt. Sen igår kväll har jag haft smärtor i livmodern - igår var det så illa att jag grät. Så fort jag ändrade ställning så kändes det som det skulle lossna. Idag känns det fortfarande av men inte i samma grad...

Någon som har erfarenhet av smärta i livmoder vid graviditet? Hur ska jag tolka detta?

• Svar på tråden Ont i livmoder
  • Blubbe

Jag har ingen sådan erfarenhet, men RING din närmaste barnmorska eller gynläkare!!!! Gå inte hemma och vänta om det inte går över idag, tjejen. Absolut inte. Vad det än må vara, troligen något ofarligt, så är det ju alltid skönare att bli undersökt... eller??

• AlgotAdora

Jag har pratat med dom, och eftersom smärtan har avtagit kan det ha varit både mensvärk och "växtvärk" i livmodern om jag är gravid. Ingen som haft ont i livmodern under grav? Är jag unik? ;)

• BrödernaBus

Självklart har man växtvärk till och från när man är gravid men det känns som mensvärk ungefär. Jag har inte lika ont av växtvärken som av mensvärk.
    Du kan även be BM om att dem tar blodprov för då syns det om du är gravid eller inte även om det blir - hemma.

• AlgotAdora

Okej, så växtvärken kändes alltså som mensvärk.. Hm.. För som jag har känt det så har jag aldrig haft liknande känslor i livmodern som jag hade igårkväll, i natt och imorse.. Nu är det mest molande.

Det slog mig att det kan ju vara utomkveds, men då ska det ju synas på testet också. Väntan är det värsta!

• Hon o Han

jag har också haft sjuk smärta under natten i början av veckan vill gärna också veta om någon haft de så o vatt gravid?

• AlgotAdora

Jag det är lite det jag vill få fram också - om någon haft symptomen och fått ett plus senare?

• Mammaärliksinmamma

Jag har redan innan förväntad mens drabbats av rejält ont i livmodern, som en kraftig mensvärk, när jag varit gravid. Jag har därför vetat redan innan mens att jag varit gravid båda gångerna. Det är helt ofarligt, och beror på att livmodern töjer sig. De som har problem med mensvärk brukar ha mer problem med livmodertöjningen. Själv tar det veckor innan jag kan sova på nätterna utan smärta, men det är förstås kärt besvär :)

Svar på tråden Ont i livmoder