• MaijaO

Hur många körlektioner behöver man till A kort?

Om man är en "normalbegåvad" B kortsförare men utan motorcykelvana sedan tidigare.

Vad gissar ni på? 6, 10, 20?

• Svar på tråden Hur många körlektioner behöver man till A kort?
  • mullzack

Jag behövde 10st lektioner. Har aldrig ens kört moped innan. Körde dessutom hälften när det var krav på garagevändning. Det är inte det längre

Lycka till med kortet

• MaijaO

Aha! Då ligger jag lite före för moppe hade jag. Men ungefär där slutar mina 2-hjuls erfarenheter. Är sååå sugen nu. Tror jag bokar ett paket med teori och 6 lektioner till att börja med.

mullzack skrev 2008-04-10 14:28:40 följande:
    Jag behövde 10st lektioner. Har aldrig ens kört moped innan. Körde dessutom hälften när det var krav på garagevändning. Det är inte det längreLycka till med kortet
  • mullzack

Skrev upp som privatist och lånade hojen på körskolan vid uppkörning. Sparade lite pengar på det viset. Sen är det lättare att klara uppkörning om man använder samma cykel som man övat på.

Hoppas det går "vägen"

• MaijaO

Teorin blir 950 kr. Skulle kanske kunna hoppa den, får höra med någon som redan har kort ifall de har kvar boken. Det mesta har man ju sedan B kortet fast det var ju några år sedan var klart.

• racer x

Glöm allt det där om bil, att köra mc är något helt annat. Har man bra balanssinne är det bra. Skaffa böckerna och läs igenom dom noga, så ska du allt klara provet. Finns även övningsprogram.

Började för sent för att köra upp förra året själv så jag får ta några lektioner till. Men kört lika mycket privat.

Svar på tråden Hur många körlektioner behöver man till A kort?