• Bullen1

Soffklädsel Karlanda Bäddsoffa

Hej,
    Jag har en Karlanda bäddsoffa från IKEA med tråkigt rostbrunt överdrag. Vet att det finns ett företag som gör överdrag till IKEA soffor men de är ganska dyra och på IKEA har de tyvärr utgått. Undrar om någon vet om man kan bleka en rostbrun klädsel till vitt eller om någon har en extra klädsel som ni vill sälja - en vit?
    Glad på förslag om hur/var jag kan få tag på en begagnad vit klädsel eller om man kan bleka den som finns!!
    MVH
    Bullen1

• Svar på tråden Soffklädsel Karlanda Bäddsoffa
  • pofsan

Kolla på Blocket, jag har köpt 2st Karlanda klädslar på Blocket, båda nya i förpackning. Jag ville oxå ha en vit men när jag hittade en sandfärgad för 500:- och en ljusgrå i ull för 300:- köpte jag dom istället.

Ge inte upp letandet, även om det var några år sedan soffan utgick från sortimentet så dyker det upp klädslar på Blocket lite då och då. Om jag inte minns fel så fanns bäddsoffan med både 2 och 3 sittdynor, kolla upp det innan du köper klädseln.
    Lycka till

• Bullen1

Hej Pofsan,
    Jag vill gärna köpa din klädsel men jag har svårt att få tag i er. Jag betalar begärt pris och förstår om det är bökigt att skicka den, hoppas det går att få till på något sätt.
    MVH
    Bullen/Monica

• pofsan

Ledsen om jag skrev otydligt, annonsen ovan är inte min, jag hittade den när jag kikade på Blocket häromdagen, jag drömmer ju fortfarande om en vit klädsel så jag måste ju hålla ögonen öppna

• Bullen1

Hej Pofsan,
    Vad snällt av dig att tipsa mig om den klädseln!
    Då förstår jag varför killen som jag mailade till måste vara ganska konfunderad när jag skrev om Pofsan i mailet :).
    Hoppas du hittar en vit, får du tag i två så har du adressen!
    Ha en solig fredag!"!
    Bullen

Svar på tråden Soffklädsel Karlanda Bäddsoffa