• Alvi

Färska räkor ur fiskdisken - kan de ätas direkt eller måste de tillagas!?

Ska göra fisksoppa och tänkte ha i lite räkor. Men måste jag tillaga dessa på nåt vis först!??! *räknovis*

Heidi på fjället, utgången mjölk, hur uttalar man Toffifee? Allt du undrar, har Effellarna svar på!
  • Svar på tråden Färska räkor ur fiskdisken - kan de ätas direkt eller måste de tillagas!?
  • Alvi

Jag har inte tittat på dem, men det är med skal och allt. Så de ÄR redan tillagade, typ kokta eller!?

Heidi på fjället, utgången mjölk, hur uttalar man Toffifee? Allt du undrar, har Effellarna svar på!
  • Vilmapeach

Nä, d ä bara å tina dem å så ä de klara :) Men tänk på att inte koka dem för länge, då blir de "gummiga" i koncistensen.

• LovelyMeLovelyYou
    Alvi skrev 2008-04-10 16:35:00 följande:
    Jag har inte tittat på dem, men det är med skal och allt. Så de ÄR redan tillagade, typ kokta eller!?
    Är de rosa är de kokta, är de typ gråa måste de kokas tror jag.
  • Alvi

Tacktack!

• Mizzz

DU ser på färgen, grå räkor=rå röda/rosa=kokta. Tror inte att det går att hitta råa räkor i buktik i Sverige?

Svar på tråden Färska räkor ur fiskdisken - kan de ätas direkt eller måste de tillagas!?